פגישה טיפולית

דבורה שרייבוים


פגישה טיפולית

 

בכתיבה אישית, חושפנית וכנה ובכישרון סיפורי וספרותי מרתק, מגוללת המחברת את תהליך התפתחותה וצמיחתה כמטפלת פסיכותרפיסטית בישראל.

 

בספר פגישה טיפולית מובאים מעברים מעניינים בין קטעי טיפול, חוויות ושינויים המתחוללים במפגש בין המטפלת ומטופליה לבין קטעים עיוניים המתארים את התפתחות החשיבה הפסיכואנליטית-הפסיכודינמית ואת העשייה הטיפולית המשתנה לאורך הזמן.

 

מעל לכל יש בספר משהו מיוחד המאפיין אותנו כישראלים: השואה ותוצאותיה, משברי העלייה והקליטה, השכול והאבל וכן אסונות קטנים ופרטיים במשפחה. כל אלה מקבלים שיקוף חי וכואב המדבר אל הקורא כאדם ובמיוחד כישראלי.

 

המחברת מצליחה להביא בספר שלוב נדיר ויחיד במינו בין פסיכולוגיה, שירה וספרות יפה.

פרופ' מיכה נוימן, פסיכיאטר  

 

בספר ייחודי זה ממצה דבורה שרייבוים שתיים מסגולותיה המובהקות. האחת, זו של חוקרת שכבות המעמקים ביצירות ספרות, כפי שבאה לידי ביטוי גם במחקרה על פשר החלומות ביצירות ש"י עגנון. והשנייה, זו של פסיכולוגית עתירת ניסיון ובעלת מבט רחב, אישי וחברתי, התורמת מחוויותיה כמטפלת תוך כדי פריסת תהליך צמיחת והתפתחות המקצוע בישראל. ספר מעניין ובעל ערך.

א.ב. יהושע

 

ד"ר דבורה שרייבוים - פסיכולוגית קלינית. עבדה שנים רבות בבית- החולים הפסיכיאטרי 'שלוותה' , ושימשה כפסיכולוגית ראשית של המוסד.

 

מספריה: פשר החלומות של ש"י עגנון (1984)