חדש על המדף


אחד - העם: וחזון המדינה הדו לאומית

דוד גרין

 

אחד העם

 

בטקסט נשכח משנת 1920 מזהיר אחד-העם את ראשי התנועה הציונית, ואת קוראי המהדורה השלישית של מאמריו, מפני פירוש לא נכון של ההכרה בזכות היהודית ל'בית לאומי' בארץ ישראל. במאמר קצר, מבריק וחכם, הוא חוזה בדייקנות מפתיעה את הקונפליקט היהודי-פלסטיני, ומציע להקים בארץ ישראל שני בתים לאומיים במסגרת מדינית משותפת.

 

 היום, כאשר הציבור הישראלי ומנהיגיו איבדו את תקוותם לשלום, הצעתו של אחד-העם רלוונטית מתמיד. בארץ ישראל שבין הירדן לים מתקיימת למעשה מדינה דו-לאומית, שתושביה מנהלים ביניהם מלחמת חורמה. ההצעה לחלוקת הארץ ולהקמת שתי מדינות לאומיות מאיימת להנציח את מאבק הדמים.

 

 

דרור גרין מנהל דיאלוג עם אחד-העם, ומציע להעמיד טקסט חדש אל מול האוטופיה הכוזבת שהציג הרצל ב'מדינת היהודים. הוא מציע לשוב ולבחון את האופציה שנשכחה, וליצור כלים לחיים משותפים בארץ ישראל.

 

דרור גרין, מייסד ומנהל 'קוגיטו, בית-הספר לפסיכותרפיה', עובד כמטפל פרטי, מרצה ומדריך. מחבר הספרים 'פרויד נגד דורה' ו'טיפול נפשי, מדריך למשתמש' . עורך תיאורי-המקרים של פרויד בעברית. פרסם כשלושים ספרים לילדים ולמבוגרים, וביניהם 'צוות 4', 'אגדות האינתיפאדה', 'הסתלקותו של, אחריתו של, פטירתו של, מותו'  ו'רצח בפורום חדש'.

בספרו האחרון, 'פרות קדושות' מנתץ דרור גרין את הפרות הקדושות של התרבות הישראלית וחושף את הגזענות, את שנאת הזרים ואת ההתנגדות לשלום.