Asad-Azi_Shai-Yehezkelli-Catalog

7 אסד עזי 1 משיח לא בא מוטיב מרכזי החוזר בציוריו של עזי הוא סוס, או חמור, ועליו רוכב פרש שנראה לעתים כמו רקדן או להטוטן. אלה , כאמצעי לחקירה אינטנסיבית של זהותו המורכבת. הפרש הבודד מככבים שוב ושוב בסדרת הציורים כותבת גל ונטורה: 2 במאמרה "שקר החן והבל היופי", אסד עזי הוא אמן היוצר בין מזרח ומערב. האמן עצמו מודע למיקומו בצומת זו, ואומר כי הוא תוצר של כמה תרבויות, קורא בשלוש שפות, וחי בקודים תרבותיים של לפחות שתיים... שילוב תרבויות זה... מאחד מסורות רוחניות יהודיות, נוצריות ודרוזיות, מטשטש את ההבדלים בין העולמות, וממזג אותם לכדי ישות אחת. ביצירותיו עזי אינו מנסה להחליף את המערב במזרח, אלא לשלב ביניהם, ועל ידי כך ליישב את הסכסוך הפנימי שטורד אותו כל השנים ואינו נותן לו מנוח. לדבריו: "מאז ומתמיד הייתי סכיזופרן. המעבר שלי מהחברה הדרוזית לחברה הישראלית רק החריף את העניין והאמנות היא רק ביטוי אחד שלו. כל העולם שלי בנוי על ניסיון לחבר בין שני הניגודים האלה לאיזו סינתזה הרמונית אחת, שתכיל את שניהם ותהפוך לדבר חדש לגמרי". בסדרת ציורים זו ניכר כי הפרש של אסד עזי הוא, לפני הכול, בודד. רגליו אינן נטועות בקרקע. למעשה, הן כלל אינן באות במגע עם הקרקע. הוא נמצא במסע תמידי, מרחף באוויר על גבי החיה, המשמשת לו רגליים. לעתים גופו רוכב על הסוס, ולעתים הוא מרחף מעליו כלהטוטן בקרקס. הרוכב הוא השחקן הראשי בתפקיד חייו. ראשו על גב הסוס בזווית חדה מאוד, גופו הנתמך על ידי שתי ידיו מונף אל על בעוד רגליו מבצעות פירואטים באוויר. מנח זה אינו יציב, והציור מקפיא את הרגע וגורם לצופה לעצור את נשימתו לנוכח הסכנה. הרוכב משוטט בעולם לא מזוהה מבחינת האזור או הזמן, ונראה כי שוטטות היא מצבו הקיומי. לעתים נדמה כי לצידו מופיעה דמות נוספת, כמו , דמות שאולי תוכל לגאול אותו 3 ללא כותרת בציור מבדידותו וללוות אותו במסעו האינסופי. אך מבט נוסף מסגיר רק זוג רגליים אחד, וייתכן כי הדמות הנשקפת , מילים ולחן: שלום חנוך. מחכים למשיח מתוך: 1 ונטורה גל, "שקר החן והבל היופי: אורנמנטיקה חתרנית ב'ציורי השטיחים' של אסד עזי", בצלאל, כתב עת לתרבות חזותית וחומרית. 2 https://journal.bezalel.ac.il/he/protocol/article/2733 2021 , 3 ללא כותרת אסד עזי,

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw