55 אסכולה 12 וליכולות תושביה. "החינוך הוא אתגר מטורף שכל העולם מתמודד עימו, ובישראל הוא גדול ובטכנולוגיות AI מתמיד. ישנו שינוי שקשור ב־ החדשות, והשאלה היא איך מתאימים את מערכת החינוך לשינוי הזה. הייתה לי שיחה עם מנכ"ל משרד החינוך הקודם, ואמרתי לו שהוא המנכ"ל השישי שאני נפרדת ממנו בתקופה שבה אני מכהנת, ולאחרונה התפטר השביעי. קורונה, חמש מערכות בחירות, מלחמה מתמשכת. איך מצליחים להכניס למערכת החינוך כיוון קוהרנטי במצב כזה? "האתגר בחינוך הממלכתי הוא הגדול במיוחד. היום בתי הספר הדתיים הם ברמה הכי גבוהה שיש כי יש סלקציה בכניסה, ואילו בבתי הספר הממלכתיים המדינה משקיעה הכי פחות. וכך נוצר מצב שבו במקום שבתי הספר הממלכתיים יהיו הכביש המרכזי של המדינה, הם הפכו לדרך הצדדית. בכבישים המרכזיים טסים הזרמים האחרים. בדיוק הפוך מכפי שאנחנו, בזרם הממלכתי־ציוני־חילוני, רוצים וצריכים. "ישנו משבר של צוותים במערכת החינוך, משבר של מנהלים, תלמידים שרואים את ההורים שלהם מפגינים חוסר אמון בממשלה ובשלטון ובמערכות הציבוריות. אנחנו רואים את הילדים עם החרדות שלהם, ואנחנו עוסקים בזה המון. השנה ראיתי ילדים שסיימו כיתה ו', ובעצם מאז כיתה א' לא היה להם יום אחד נורמלי של לימודים. ילד הוא ילד רק פעם אחת. אז הצוותים צריכים לעבוד יותר קשה, ובמהלך הקורונה החלפתי עשרה מנהלים. זה אתגר גדול מאוד".
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk0MjAwOQ==