63 אסכולה 12 שמאגמים גם את התעשייה וגם את האקדמיה, והיא השקיעה לשם כך הרבה משאבים וכסף. כך נרקמה קהילה עם עומק תיאורטי משמעותי, אבל גם יישומיות. "עוד משהו שחשוב לומר: באקדמיה, אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להסתפק בהיותנו . עלינו להבין את AI משתמשים מתוחכמים ב־ המכונה תוך שמירת חוויית הידע עצמו. על הידע להיות חלק מהאדם, ולא מספיקה היכולת לגשת אליו או אף להורות על עיבודו עם בינה קשור AI מלאכותית. תהליך ההטמעה של ה־ להשכלה כללית ולרוחב יריעה, וחשוב מאוד לא להשליך את אלה למקום שולי ולהפוך את האדם רק לאוריין טכנולוגי. "אם לחזור לתפקידה של המדינה ומה שהיא יכולה לעשות, אז קודם כל היא צריכה להפנים לא כתחליף לידע שלנו AI שאנחנו משתמשים ב־ הפערים בין המהירות של התקדמות הטכנולוגיה לבין היכולת להתמודד איתה מסוכנים, אבל נראה לי שדווקא הטמפרמנט הישראלי מאוד מתאים למהפכה הזאת, והעובדה שישראל פספסה את המהפכה מבחינת ההובלה שלה היא חטא. אלא כאמצעי להזין את הידע לתוכנו. וצריכה להיות תפיסה של איזון בין הרצון שסטודנטים לבין הצורך שיידעו את AI ידעו להשתמש ב־ החומר. צריך שימשיכו להיבחן כמו פעם, עם דפים ועט בחדר סגור בלי טלפון. כי בסוף אתה זה לא יכול AI שצריך להיות בעל חווית הידע – וה־ להחליף את החוויה הזאת. זאת נקודה חשובה. בסוף לימודיו, למשל, על הסטודנט להיות מסוגל לעמוד מול עמיתיו, להציג את מסקנותיו ולשלוט יכול לעזור לו להגיע לשם, AI בחומר, בעצמו. ה־ אך הוא לא יחליף אותו. "אז מה שאנחנו צריכים לעשות זה קודם כל להגדיר את ההשכלה הליברלית והאוריינות הטכנולוגית כיעד אסטרטגי של המדינה. המדינה צריכה לדאוג שתלמיד, עוד לפני שהוא מגיע לאקדמיה, יצא לעולם ככזה שיש לו יכולת ביקורתית ואוריינות טכנולוגית גבוהה". אילוסטרציה
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk0MjAwOQ==