73 אסכולה 12 אחוז מהדור 46־ זה ש הצעיר בארה"ב רואה בחמאס ארגון לגיטימי, או שבחור או בחורה צעירים מרגישים לא נוח להגיד שהם יהודים גאים – זאת מהפכה. וישראל ממעיטה באחריותה. דומה לארה"ב. מתבלבלים לפעמים בין הרצון לקדמה לבין הייחודיות של ישראל. עשרות שנים אנחנו מנסים להידמות לאחרים, אבל אנחנו לא יכולים להידמות למדינות אחרות – לא ביטחונית, לא כלכלית ולא חברתית". האם הגבול בין הישענות על תמיכה של נדבנות לבין הפיכה למדינה של שנור הוא מסוכן? בישראל במיוחד מאז פרוץ –אוספים תרומות לכל דבר המלחמה. למה יהודים ברחבי העולם צריכים לממן מעילים לחיילים או אפודים קרמיים בצבא גדול וחזק? למה בזמן שכספי תקומה מתעכבים בעוטף צריך לאסוף מהר מבנקים או מחברות נדל"ן? "אני מסכימה שיש פה סכנה ומאמינה בכוח וביכולת של המדינה, בהחלט. יש תפיסות עולם שמדברות על 'לא לערב את המדינה'. ואני אומרת 'לא', המדינה צריכה להיות מעורבת בצורה מוגדרת. בלי להיכנס לווריד כמו בסינגפור, אבל גם לא כמו אמריקה שמתרחקת מאחריות לפרט על בסיס יומי. ולכן יש פה סכנה. הגענו למצב שבו נוח למדינה שיהיו המון ואקומים, שאליהם נכנסים גורמים נדבניים. אבל התפקיד שלנו, הפילנתרופים, צריך להיות מוגבל: להיכנס, לסייע, ליזום, לשנות, לתמוך במדינה זמנית כאשר אינה יכולה לספק פתרונות, ואז לצאת. "אסור לנו להחליף את המדינה. יש כאן פיתוי מסוכן כי למדינה אין משנה סדורה במיוחד, ואז כל פילנתרופ יכול להיכנס עם אג'נדה פסולה או גישה פסולה לניהול כספים. אני רוצה שיהיו נהלים וכללים של המדינה לגבי שותפות עם משקיעים חברתיים ופיקוח. בשנתיים האחרונות יש הישענות על גורמים נדבניים, כמו 'אנחנו חייבים להתעורר'. ומאז ההפיכה המשפטית החברה האזרחית מנהלת מרכיבים בציבור על ידי גורמים בעלי אג'נדות חברתיות או פוליטיות, כמו 'פרויקט התקווה' מימין או 'אחים לנשק' משמאל. זה אסור, וזה אסור". בלי 'אחים לנשק' לא היו הסעות למילואימניקים ומתנדבים בחקלאות "אני מסכימה ולא מסכימה. אג'נדה צריכה להיות שקופה ומוגבלת ביכולת להשפיע על נרטיבים. ועם היה נוצר הוואקום שאתה מתאר, אז היו אסור לנו להחליף את המדינה. רודרמן בפעילות Mobile Clinic . נדבנית Launch Event. Credit - (איחוד United Hatzalah הצלה)
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk0MjAwOQ==