ASCOLA_12_Dec-2025

 9 אסכולה 12 התאמות והקלות שיש לתת למשרתי המילואים בכלל, ולאלה ששירתו תקופות ארוכות בפרט. אנחנו מודעים לצורך למצוא דרכים לתמיכה בסטודנטים שנקלעו למצוקה עקב הטבח באוקטובר והמלחמה שפרצה בעקבותיו, ואנחנו משקיעים זמן ומשאבים לטיפול בעניין. אבל קיימת כאן שאלה מהותית באשר לסמכות לקבוע סטנדרטים אקדמיים, ואלה שאלות נורמטיביות במהותן. הניסיון להפקיע מהאקדמיה את הסמכות הזו ולהעבירה לידיים פוליטיות – אפילו במהלכים של חקיקה שהם אולי תקינים מבחינה פורמלית – הוא ניסיון חמור ברמה הערכית. למרבה הצער המאמצים לכרסם בסמכות המקצועית שלנו ולאפשר החלטות פוליטיות בעולם האקדמיה, הן בנוגע לנורמות והן בנוגע למינויים, נמשכים במרץ ביחד עם ניסיונות דומים בתחומים אחרים של החיים הציבוריים בישראל. בתוקף תפקידינו המנהיגותיים נמשיך במאבקנו העיקש לעצור את המגמה המסוכנת הזו. והאמירה שלך על קביעת נורמות בהשכלה הגבוהה חלה גם על התחום של הנורמות המוסריות הציבוריות? חתמת ביחד עם ארבעה נשיאי אוניברסיטאות אחרים על מכתב הקורא לראש הממשלה לפתור את בעיית הרעב בעזה, והצהרת שהאוניברסיטה תשבות אם היועמ"שית תפוטר. "חובתם של ראשי האוניברסיטאות להתבטא בנושאים שנוגעים ישירות לעולם האקדמי, כאמור, בַמקרים שיש בהם ניסיון להתערב במובן שציינתי לעיל. אבל אנחנו עוסקים באקדמיה גם בשאלות של עיצוב נורמות אזרחיות, חברתיות ומוסריות באופן יותר כללי. אמירה של נשיא אוניברסיטה שנוגעת לנושאים רחבים יותר שעל סדר היום חקלאים בנהלל. / לע"מ KLUGER ZOLTAN

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk0MjAwOQ==