10350 מחקרי שיווק1
6 נקודות זכות ברמה מתקדמת עם אפשרות לכתיבת עבודה סמינריונית
עמידה בהצלחה בחובות העבודה הסמינריונית תזכה ב-6 נקודות זכות עס.
נקודות זכות עס יחשבו במניין נקודות הזכות הנדרשות כתנאי קבלה לקורסים אחרים.
שיוך: מדעי החברה / ניהול
תנאי קבלה: 36 נקודות זכות עבור קורסים קודמים, ובכללם הקורס שיטות מחקר במדעי החברה, וכן עמידה בדרישות האנגלית ובדרישות ההדרכה הביבליוגרפית בספרייה.
פיתוח הקורס: פרופ' נח לוין-אפשטיין (אחראי אקדמי), ד"ר גלית גורדוני; פרופ' שרית מולדובן (מהדורה מעודכנת), דליה פרויד פרבמן (מהדורה מעודכנת); טובה צורף (עריכת מדריך הלמידה)
יועצים: פרופ' רות בייט-מרום, ד"ר מאיר יעיש, פרופ' קמיל פוקס, פרופ' יוסי שביט
הקורס עוסק בתהליך המחקר השיווקי החל מניסוח שאלת המחקר, תכנון המחקר, כתיבת השאלון וכלה בהסקת מסקנות ויישומן.
הקורס מקנה לסטודנטים כלים עדכניים ויעילים להתמודדות עם אתגרים שיווקיים כמו פילוח שוק והבנת שוק המטרה, גיבוש אסטרטגיה תקשורתית ובחינתה, פיתוח מוצרים חדשים ועוד.
מטרות הקורס
-
הבהרת התהליך וההחלטות המרכזיות בתכנון מחקרי שיווק
-
לימוד עקרונות שיטתיים לביצוע מחקר שוק ולהערכתו
-
פיתוח מיומנויות לקריאה ביקורתית ולהערכה של מחקרי שוק
-
רכישת ידע להתאמת סוג המחקר למצבים שיווקיים שונים
חומר הלימוד
הקורס מבוסס על הספר:
R.M. Groves, F.J. Fowler Jr., M.P. Couper, J.M. Lepkowski, E. Singer & R. Tourangeau, Survey Methodology, 2nd ed. (John Wiley & Sons, 2009)
הספר מלווה במדריך למידה הכולל הנחיה מפורטת בלימוד הפרקים השונים ותרגילים ליישום הנושאים הנלמדים בספר בהקשר הישראלי.
1 הקורס נקרא בעבר בשם מתודולוגיה של סקרים.
החל מסמסטר א2022 תופסק הוראתו של קורס זה ובנוסף לא ניתן יהיה לכתוב במסגרתו עבודה סמינריונית.
2 מסמסטר ב2021 הקורס אינו נלמד עוד.