האוניברסיטה הפתוחה

תיאורי הקורסים

10525 קשב חזותי

10525 קשב חזותי‏1

6 נקודות זכות ברמה מתקדמת עם אפשרות לכתיבת עבודה סמינריונית


עמידה בהצלחה בחובות העבודה הסמינריונית תזכה ב-6 נקודות זכות עס.

נקודות זכות עס יחשבו במניין נקודות הזכות הנדרשות כתנאי קבלה לקורסים אחרים.

שיוך: מדעי החברה / פסיכולוגיה

תנאי קבלה: 36 נקודות זכות עבור קורסים קודמים, ובכללם הקורסים מבוא לסטטיסטיקה לתלמידי מדעי החברה א, מבוא לסטטיסטיקה לתלמידי מדעי החברה ב, שיטות מחקר במדעי החברה, מבוא לפסיכולוגיה, פסיכולוגיה קוגניטיבית, התנסות במחקר, רגרסיה וניתוח שונות, השתתפות במחקרים בפסיכולוגיה ובחינוך, וכן עמידה בדרישות האנגלית ובדרישות ההדרכה הביבליוגרפית בספרייה.

פיתוח הקורס: פרופ' לילך שלו-מבורך (‏כתיבה‎)‏, ד"ר אבנר כספי, אמיר כץ, דקל שלו; אהובה קרן (‏עריכה‎)‏

יועצים: פרופ' אשר כהן, פרופ' יהושע צאל, פרופ' רות קמחי

קשב ממלא תפקיד מרכזי בחיי היומיום. כיצד אפשר להסביר את העובדה שאנו שומעים כשקוראים בשמנו גם כאשר אנו עסוקים בפעילות מעניינת? מדוע אין אנו מסוגלים לקרוא ספר ולשמוע סיפור בו-זמנית, אך לעומת זאת אנו מסוגלים לנהוג בדרך מוכרת ולנהל שיחה עם הנוסע שלצדנו? שאלות אלו ואחרות מתייחסות להיבטים שונים של קשב הנדונים בקורס.

הקורס עוסק באחד התחומים המובילים בפסיכולוגיה קוגניטיבית, המתפתח ומתעדכן באופן בלתי פוסק. התפתחותו המודרנית של מושג הקשב החלה בשנת 1953, ומאז העיסוק התאורטי והמחקרי בתחום זה הולך וגובר. במסגרת הקורס יוצגו לסטודנטים הגישות התאורטיות המוקדמות והשיטות הניסוייות שנגזרו מאותן תאוריות. כמו כן, נערוך היכרות עם תאוריות מרכזיות עכשוויות, עם סוגיות מובילות בתחום כיום, ועם ההיבטים הנוירופסיכולוגיים של הקשב החזותי.

חומר הלימוד

על הסטודנטים חלה חובת השתתפות במפגש ההנחיה הראשון ובמפגש נוסף בו מציג הסטודנט רפרט בכיתה.


1 אפשר לכתוב עבודה סמינריונית במסגרת קורס זה, אם כי אין חובה לעשות כן.

הקורס יילמד בפעם האחרונה בסמסטר א2016. סטודנטים אשר ילמדו קורס זה בסמסטר א2016 יוכלו לכתוב עבודה סמינריונית בקורס זה רק במסגרת הסדנה אשר תוצע באותה שנה. החל מסמסטר א2017 יוחלף הקורס קשב חזותי בקורס קוגניציה חזותית (‏10966‎)‏.