האוניברסיטה הפתוחה

תיאורי הקורסים

10796 היסטוריה של המזרח התיכון ותרבויותיו: טקסטים בערבית

10796 היסטוריה של המזרח התיכון ותרבויותיו: טקסטים בערבית‏

6 נקודות זכות ברמה רגילה

שיוך: מדעי הרוח / היסטוריה / לימודי המזרח התיכון

תנאי קבלה: הקורס יסודות הערבית הספרותית ב או עמידה במבחן המיון (‏91420‎)‏ של האו"פ, או עמידה באחד התנאים הבאים באישור מרכז ההוראה: סיום בית ספר תיכון ששפת ההוראה בו היא ערבית; עמידה בבחינת בגרות בערבית בבית ספר דובר עברית בהיקף של 5 יחידות (‏ציון 90‎)‏; השגת פטור מלימודי ערבית ברמה מקבילה מאוניברסיטה אחרת.

פיתוח הקורס: פרופ' מוסטפא כבהא, ד"ר חיים נסים

אחראי אקדמי: פרופ' מוסטפא כבהא

הקורס היסטוריה של המזרח התיכון ותרבויותיו: טקסטים בערבית הוא קורס שנתי (‏הנלמד במשך שני סמסטרים א' ו- ב'‎)‏ שנועד להפגיש את הסטודנטים עם קורפוס בסיסי של טקסטים מכוננים בהקשר ההיסטורי שלהם. הטקסטים שנבחרו משקפים היבטים בתרבות האסלאם (‏טקסטים קלסיים וימי-ביניימים‎)‏ והמזרח התיכון המודרני (‏טקסטים מודרניים‎)‏.

קריאת הטקסטים כרוכה בלימוד מתקדם ושיטתי של נדבכים מתקדמים של השפה, כגון גזרות הפועל הערבי ותופעות תחביריות מתקדמות. הסטודנטים יידרשו ללמוד את ההקשר ההיסטורי של הטקסט ולענות על שאלות הנוגעות לתוכנו של הטקסט, תוך שימוש במילונים מסוגים שונים (‏כולל מילונים מקוונים‎)‏.

הקורס הינו קורס חובה לסטודנטים המתמחים בלימודי המזרח התיכון (‏בתכניות הלימודים היסטוריה של המזרח התיכון ותרבויותיו או בוגר במדעי הרוח או במדעי הרוח והחברה בהדגשת לימודי המזרח התיכון‎)‏.

הקורס הינו קורס בחירה עבור סטודנטים לתארים מתקדמים (‏העונים על תנאי הקבלה‎)‏ מאוניברסיטאות אחרות.