האוניברסיטה הפתוחה

תיאורי הקורסים

10806 סדנת תסריטאות למתחילים

10806 סדנת תסריטאות למתחילים‏1

3 נקודות זכות ברמה רגילה

שיוך: מדעי הרוח / קולנוע

ידע קודם מומלץ: הקורס להבין סרטים: מבוא לאמנות הקולנוע.

הסדנה מעניקה כלים לפיתוח תסריט עלילתי, החל בשלב הפורמט וההגדרות הייחודיות של שפת התסריט וסגנון הכתיבה הייחודי לו, וכלה בכתיבה בפועל של תסריט דרמטי לקולנוע ולסדרת טלוויזיה, על כל היבטיו. בסדנה יובהר תהליך כתיבת התסריט, משלב הרעיון הבסיסי עד לפיתוח התסריט המלא. במהלך הלימוד נצפה בקטעי סרטים ונקרא קטעי תסריטים רלוונטיים במטרה לעמוד על הקשר המורכב בין הטקסט של התסריט המקורי לבין פרשנות הבימאי וצוות ההפקה. נערוך היכרות עם טכניקות כתיבה תסריטאיות, עם מבני סיפור קלאסיים ועם כלי תחקיר, ניתוח ואפיון של דמויות בדיוניות המקבלות את השראתן מדמויות אמיתיות. ננתח סצנות מתוך תסריטי קולנוע קלאסיים ומתוך סדרות טלוויזיה אמריקניות בולטות. כן נבחן שיטות לפענוח האמירה של התסריט ונרכוש כלים והנחיות לכתיבת דיאלוג.

הסדנה מיועדת למי שנהנים לבטא את עצמם בכתיבה ורוצים לתעל את נטיות הכתיבה הטבעית שלהם ללימוד כתיבת תסריט כדי לעסוק בתחום זה בעתיד.

מנחה הסדנה הוא הקולנוען, התסריטאי והבימאי צביקה קרצנר, ראש מגמת תסריטאות בביה"ס לקולנוע סם שפיגל בירושלים, מרצה בביה"ס לקולנוע "חשיפה" של האוניברסיטה הפתוחה ובאוניברסיטת תל-אביב, יועץ אמנותי לקרן לקולנוע ישראלי ולקרן רבינוביץ'.

נושאי הלימוד

הקורס נלמד בהנחיה סינכרונית באמצעות אופק (‏למידה מהבית דרך המחשב‎)‏. נוכחות חובה ב-4 מתוך 8 המפגשים.


1 לפני סמסטר ג2017 הקורס הקנה 2 נ"ז בלבד.