10869 ארס פואטיקה: אמנות מתבוננת באמנות- בציור ספרות וקולנוע (אנגלית)
10869 ארס פואטיקה: אמנות מתבוננת באמנות- בציור ספרות וקולנוע (אנגלית)
6 נקודות זכות ברמה רגילה
שיוך: מדעי הרוח / קולנוע
שיוך נוסף: מדעי הרוח / ספרות
תנאי קבלה: פטור מקורסי שפה באנגלית.
- הקורס יילמד בשפה האנגלית –
פיתוח הקורס: ד"ר אריאל שיטרית, ד״ר מייקל פייגנבלט
הקורס דן ברעיון של ארס פואטיקה – מונח בלטינית שמתייחס ליצירה אומנותית שעוסקת בעצמה, ביצירתה ובתהליכי היצירה, ושכולל למשל, שירים על שירה, ציורים שמדגישים את אופן יצירתם, וסרטים שמחצינים את תהליכי היצירה של סרטים או מציגים סרטים-בתוך-סרטים. הקורס בוחן כיצד אמנים מחזיקים מראה לתהליך האמנותי שלהם בציור, ספרות וקולנוע. בקורס נבחן את נוכחות האמן ביצירות השונות; ואת יחסי הגומלין בין האשליה הסיפורית/האומנותית למציאות. ננתח מוטיבים כגון מראות, מסגרות וכפילים למיניהם. בקורס נכיר שירים, סיפורים קצרים, ציורים, וסרטים מתקופות שונות ונעמוד על איכויותיהם השונות עם דגש על המימד הרפלקסיבי: כיצד היצירות דנות בעשייתן, במנגנון האומנותי בכלל, וכיצד הם מכוונים את מבט הצופים באופן שסוחף או באופן שמוציא אותם מהאשליה האומנותית. בכך נפתח מודעות ל"מטא-ארט" - אמנות שמחצינה את מעשה האמנות – תוך כדי דיון בנושאים כמו כוח המבט ומקום האומן יצירתו.
דרישות הקורס
-
5 מטלות אופל – 20%
-
הגשת שתי מטלות כתיבה – 40%
-
מטלה 11 – 20%
-
מטלה 12 – 20%
-
בחינת גמר – 40%
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ars Poetica: Reflecting on Art through Painting, Literature, and Film (English)
Ars Poetica: Reflecting on Art in Painting, Literature, and Film introduces the concept of ars poetica—arts that reflect on their own creative nature, such as poems about poetry, paintings about the nature of visual representation, films about the creative process of film-making. The course examines how artists hold a mirror to their own artistic process in painting, literature, and cinema. The course investigates themes such as: the presence of the artist in the work of art; the constructed nature of representation through parody, reversing the visual gaze, and the interplay between fiction and reality. The course examines motifs such as mirrors, frames, and doppelgangers (ghostly twins or spooky doubles). It bridges historical insights with contemporary relevance and equips students with tools to critically engage with creative expression in painting, literature and cinema from different historical periods and contexts. Students will thereby develop an awareness of “meta-art”—art that reflects on art— as a sign of larger cultural concerns about the construction of reality and representation.
Course Requirements
-
5 Opal Exercises – 20%
-
Submission of two written assignments – 40%
-
Assignment 11 – 20%
-
Assignment 12 – 20%
-
Final exam - 40%