13901 סמינר: התנהגויות ארגוניות קריטיות וביצועי ארגון
13901 סמינר: התנהגויות ארגוניות קריטיות וביצועי ארגון1
3 נקודות זכות
שיוך: תואר שני / מנהל עסקים / מדעי ההתנהגות בניהול
תנאי קבלה: 36 נקודות זכות עבור קורסים קודמים במינהל עסקים, ובכללם הקורסים חשבונאות למנהלים, שיווק, ניהול והתנהגות ארגונית, ניהול פיננסי, דיני תאגידים למנהלים. ההרשמה לסמינר מותנית באישור ראש התכנית.
מטרות הסמינר
הסמינר מטפל בקשר המורכב בין ביצועים ארגוניים, המבטאים את האפקטיביות והיעילות של הארגון, את חוסנו ומעמדו בענף הכלכלי שלו ובחברה הסובבת אותו, ברמה המקומית וברמה הגלובלית, ובין מספר התנהגויות ארגוניות קריטיות, שלכאורה, אמורות לסייע, לאפשר ולתרום לאותם ביצועים; ולחילופין, לשבש, לעכב ולחבל בביצועי הארגון.
בין היעדים:
-
הבנה וניתוח הקשר בין מושג-על בהתנהגות ארגונית – המוטיבציה בעבודה, ובין כמה התנהגויות ארגוניות: שביעות רצון בעבודה (job satisfaction – JS), מחויבות ארגונית (organizational commitment – OC), והתנהגות אזרחית בארגון (organizational citizenship behavior – OCB).
-
הכרת המסגרת התאורטית החדשה של התנהגות ארגונית חיובית (positive organizational behavior – POB), שעומדת כיום בחזית המחקר בתחום ההתנהגות ארגונית, ומציעה אינטגרציה חדשה ומעניינת של התנהגויות ארגוניות בכלל, וההתנהגויות לעיל בפרט.
-
הכרה ויישום של שיטות מדידה ומודלים מסבירים של ביצועי ארגון, שביעות רצון בעבודה, מחויבות ארגונית והתנהגות אזרחית בארגון. הסטודנטים ירכשו כלים להערכת חולשתם וחוזקם של המושגים האלה ביישומם בעולם הניהול, מתוך הבנת הביקורת התאורטית והאמפירית בתחום.
מבנה הסמינר
-
כל מפגש יוקדש לסקירת ספרות ולליבון הבעיות הרלוונטיות לנושא הסמינר.
-
כל סטודנט יגבש נושא לעבודה סמינריונית ויגיש הצעה לעבודה סמינריונית.
-
כל הצעה לעבודה סמינריונית תובא לדיון במסגרת המפגשים.
-
כל סטודנט יקבע עם מרכז הסמינר לוח זמנים להצגת העבודה ולהגשתה בכתב.
-
הסטודנטים יציגו את עבודתם בפני קבוצת הלימוד ומרכז הסמינר לצורך דיון וביקורת.
חובה להשתתף במפגשי ההנחיה.