האוניברסיטה הפתוחה

תיאורי הקורסים

14009 מחקר כמותי בחינוך

14009 מחקר כמותי בחינוך‏1

4 נקודות זכות

שיוך: תואר שני / חינוך: טכנולוגיות ומערכות למידה

שיוך נוסף: תואר שני / מינהל, מדיניות ומנהיגות בחינוך

תנאי קבלה: קבלה לתואר שני בחינוך: טכנולוגיות ומערכות למידה, או לתואר שני במינהל, מדיניות ומנהיגות בחינוך, או ללימודי תעודה במדידה ובהערכה בית ספרית.

פיתוח הקורס: ד"ר זהר רוסו, ד"ר גל בן-יהודה, ד"ר אבישי אנטונובסקי, פרופ' רות ביייט-מרום

מטרות הקורס

  • הקניית תשתית תאורטית ומתודולוגית הנחוצה לתכנון מערכי מחקר רלוונטיים לשדה החינוך.

  • היכרות עם מערכי מחקר שונים והבנת יתרונותיהם וחסרונותיהם.

  • היכרות עם מבחנים סטטיסטיים ועם התאמתם לניתוח נתוני מחקר שונים.

  • הקניית כלים להבנת ממצאי מחקרים כמותיים ולקריאת מידע המוצג בצורה גרפית.

  • הקניית כלים להערכה ביקורתית של מחקרים כמותיים בחינוך.

  • היכרות עם סביבת העבודה של SPSS.

נושאי הלימוד

  • מבוא: המחקר הכמותי כהשקפת עולם ומאפיינו המרכזיים.

  • חלק א: בדיקת טענה באופן אמפירי, ומושגי יסוד במחקר כמותי.

  • חלק ב: שאלונים ומדידת משתנים מורכבים; איכות המדידה; קשר בין משתנים.

  • חלק ג: מערכי מחקר: מתאמי מול ניסויי; מערך בין-נבדקי; מערך תוך-נבדקי; מערך מעורב.

  • אחרית דבר: אתיקה במחקר.

חומר הלימוד

  • פרקים מיחידות הלימוד של הקורס שיטות מחקר במדעי החברה: עקרונות המחקר וסגנונותיו (‏10285‎)‏.

  • מדריך למידה.

  • הרצאות מוקלטת באתר הקורס בנושאי המחקר הכמותי.


1 בגרסתו הקודמת נקרא הקורס שיטות מחקר בחינוך