האוניברסיטה הפתוחה

תיאורי הקורסים

20597 היבטים ביולוגיים של תאים יצרניים

20597 היבטים ביולוגיים של תאים יצרניים‏

3 נקודות זכות ברמה מתקדמת סמינריונית

שיוך: מדעים / מדעי הטבע והחיים / מדעי החיים

תנאי קבלה: 36 נקודות עבור קורסים קודמים ובכללם הקורסים ביולוגיה כללית א, ביולוגיה כללית ב, ביוכימיה א (‏או ביוכימיה א לכימאים‎)‏, התא: מבנה ופעילות (‏שנתי או סמסטריאלי‎)‏, עולם החיידקים, וכן עמידה בדרישות האנגלית ובדרישות ההדרכה הביבליוגרפית בספרייה. ידע קודם מומלץ: הקורסים גנטיקה ב, ביוכימיה ב.

פיתוח הקורס: ד"ר סטפן רוקם

השימוש בחומרים ממקור ביולוגי הפך להיות חלק אינטגרלי מחיי היומיום של העידן הטכנולוגי. הייצור של החומרים האלה מבוסס על ברירה וגידול של ספקטרום רחב של תאים ודורש שילוב של ידע מתחומים שונים. בקורס זה לומדים הסטודנטים על רבגוניות האורגניזמים המייצרים, על תהליכי ברירה ועל אופטימיזציה של ייצור החומרים. לימוד תכונות התאים ואפשרויות השימוש בתוצריהם מנקודת מבט תעשייתית מאפשרת היכרות עם כיווני מחקר שונים ומגוונים במדעי החיים.

מבנה הקורס

הקורס מבוסס על פרקי קריאה ומאמרי סקירה ומחקר באנגלית העוסקים בהיבטים ביולוגיים שונים של התאים המשמשים בתהליכי ייצור בתעשייה הביוטכנולוגית. במהלך הקורס יידרשו הסטודנטים לענות על מטלות, ובסיומו לכתוב עבודה סמינריונית בנושא נבחר. הסטודנטים ירצו על עבודתם או יציגו אותה בפני המדריך בשיחת סיכום.