האוניברסיטה הפתוחה

תיאורי הקורסים

91410 התנסות בעבודה מעשית בפסיכולוגיה

91410 התנסות בעבודה מעשית בפסיכולוגיה‏1

שיוך: מדעי החברה / פסיכולוגיה

תנאי קבלה: מבוא לפסיכולוגיה, מבוא לסטטיסטיקה לתלמידי מדעי החברה א, מבוא לסטטיסטיקה לתלמידי מדעי החברה ב, שיטות מחקר במדעי החברה, אישיות: תאוריה ומחקר, פסיכופתולוגיה.

הקורס אינו מקנה נקודות זכות

קורס שנתי (‏כולל חופשת סמסטר‎)‏. זהו קורס בחירה שנועד לאפשר לסטודנטים המתמקדים בפסיכולוגיה, והמעוניינים להמשיך לתואר שני במגמה קלינית/טיפולית, להתנסות בעבודה מעשית בתחום זה, תוך כדי הנחיה. ההתנסות גם מאפשרת לסטודנט להרחיב את הניסיון והידע, ולברר לעצמו את מידת התאמתו לעבודה מסוג זה.

תיאור ההתנסות

הסטודנטים ישובצו במוסדות העוסקים בתחום הקליני. היקף ההתנסות יהיה לפחות שעתיים בשבוע (‏ובהתאם לדרישות המוסד‎)‏. כל סטודנט יקבל הדרכה אישית או קבוצתית על ידי צוות מקום ההתנסות. בנוסף, ייערכו מפגשי חובה של סטודנטים ממקומות התנסות שונים בהדרכת פסיכולוגים מומחים מטעמה. הסטודנטים מחויבים להגיש דוח על עבודתם למוסד המארח, בהתאם לדרישות המוסד. בסיום השנה יגישו הסטודנטים דוח מסכם דומה למנחה באוניברסיטה הפתוחה. ההערכה בקורס היא בציון "עובר" או "לא עובר".

תנאי קבלה והשתתפות בהתנסות

עבודה טיפולית עם בני אדם איננה מתאימה לכל אחד. משום כך, קבלה לקורס אינה מובטחת ותלויה בהחלטת צוות הקורס לאחר תהליך מיון. אם במהלך ההתנסות והעבודה יתברר למנחה במקום ההתנסות, או למנחה האוניברסיטה, שסטודנט מסוים אינו מתאים לעבודה הטיפולית שלקח על עצמו, תוכל האוניברסיטה להפסיק את השתתפותו. במקרה כזה לא תוכל האוניברסיטה להחזיר לו את שכר הלימוד. מובן, שהפסקה ביוזמת הסטודנט מסיבה כלשהי דינה כדין הפסקה ביוזמת האוניברסיטה.

שכר לימוד ונוהלי הרשמה

קורס זה נועד לאפשר לסטודנטים התנסות בעבודה טיפולית אך הוא אינו מקנה נקודות זכות אקדמיות. בשל כך הוא אינו נכלל במניין יחידות שכר הלימוד המצטברות לצורך מאזן שמ"א (‏שכר לימוד מצטבר ואחיד‎)‏. כמו כן, לא ניתן להירשם לקורס ללא תשלום במסגרת זכאות הנובעת ממאזן שמ"א. בגלל אופיו המיוחד של הקורס והקשר עם בתי חולים, מוסדות וכדומה, לא יוחלו כללי החלפת קורס, דחיית הלימודים בו וביטול הרשמה, הנהוגים באוניברסיטה הפתוחה, על קורס זה. ההרשמה היא סופית ואפשרית רק במהלך תקופת ההרשמה הסדירה לסמסטר הראשון (‏שימו לב: מספר המקומות בקורס זה מוגבל‎)‏.


1 לפרטי תשלום ראו טבלת שכר לימוד לקורסים ספציפיים.