Doch Nasi 2023-2024 HEB-low-res

18 כל הספרים, המקראות ומדריכי הלמידה מוצעים בפורמט דיגיטלי באתרי הקורסים וחלקם גם מודפסים ונשלחים לסטודנטים ולסטודנטיות. כמו כן, מופקות הרצאות מצולמות עשירות במצגות. חומרי הלימוד של האוניברסיטה עוברים תהליכי בקרה אקדמית, עריכה, הגהה, עיצוב וטיפול בזכויות יוצרים. תהליכים אלו מבטיחים שימור של האיכות הגבוהה של חומרי הלימוד. אתגרי הוראה בצל מלחמת חרבות ברזל א באיחור 2024 בשל מלחמת חרבות ברזל נפתח סמסטר והוא התקצר לעשרה שבועות. להתמודדות האישית של סגלי ההוראה עם המתרחש, התווסף חשש למצבם הרגשי של הסטודנטיות והסטודנטים ולמתח שעלול להיווצר בין קבוצות חברתיות בשיעור. המדור לקידום הוראה פעל כדי לענות על הצרכים של סגלי ההוראה באמצעות תמיכה רגשית ומקצועית, הנגשת ערוצי מידע ועדכונם השוטף, מתן המלצות להוראה בזמן מלחמה והקניית כלים להתמודדות עם השלכות המשבר ואף ללמידה ממנו. להלן פירוט הפעולות שננקטו: מנחות ומנחים 760־ נערכו שיחות טלפון אישיות עם כ 0 א. השיחות נערכו 2024 לקראת ההוראה בסמסטר , ומטרתן הייתה להתעניין 2023 סמוך לאירועי אוקטובר בשלומם של המנחים ולשאול כיצד אפשר לסייע להם. הצרכים שהעלו סגלי ההוראה בשיחות אלה שימשו בסיס למסמך המלצות מקיף שנכתב לקראת תחילת הסמסטר, בצל מלחמה ובהמשך להמלצות להוראה בקבוצות התגבור לזכאים. נבנה אתר מידע מתעדכן עם "הודעות שוטפות לסגלי 0 ההוראה", המספק עדכונים על אפשרויות התמיכה בסגל ובסטודנטים. נבנה אתר "היערכות להתאמות בהוראה" שבו הנחיות 0 למרכזי ולמרכזות ההוראה בדבר בניית קורס מותאם לסמסטר המקוצר. האתר סייע לצוותי הקורסים הן בהיבט הפדגוגי־אקדמי הן בהיבט המנהלי. גובשה "סדרת חיזוק", תוכנית הכשרות מקצועיות 0 לסגלי ההוראה לקראת ההוראה בסמסטר בצל מלחמה. אנשי ונשות סגל הוראה והן 500־ בסדנאות השתתפו כ התמקדו בשילוב רכיבים רגשיים בהוראה, באתגרי שיח מתוח בכיתה, בדגשים לקראת מפגש ההנחיה הראשון, במתן כלים להוראה מפעילה ממוקדת תרגול בסמסטר המקוצר, ובכלים פדגוגיים נוספים המותאמים להוראה בתקופה מורכבת זו. ניתן דגש מיוחד לתמיכה במנחות ובמנחים מהחברה 0 הערבית. לאוכלוסייה זו תוכננה סדנה ייעודית שבה הוזמנו המשתתפים להציף חששות לקראת פתיחת הסמסטר, ובעיקר לדון ולגבש יחד סט של כלים להתמודדות אפקטיבית עם מצבים מאתגרים. נבנו תהליכי תגבור (קבוצתיים ואישיים) לסטודנטים 0 ולסטודנטיות "זכאי חרבות ברזל". בכלל זה פותחה תשתית מחשובית, גובשו נוהלי עבודה מול סגלי ההוראה ונערכו הכשרות. תפעול מערכת התגבורים החדשה מנוהלת במחלקה להוראה וללמידה. הוכן מסמך "כללי זהב לשיח כיתתי בטוח" שנועד לסייע 0 לסגלי ההוראה בהתמודדות עם המצב הטעון שאפיין את המפגשים בכלל, ובקבוצות הטרוגניות בפרט. נערך כנס "יחד נלמד מזה", להפקת לקחים מהסמסטר 0 בצל המלחמה. תוצרי הכנס רוכזו בדף מידע שכלל חומרים והמלצות במטרה לתרום ללמידה ארגונית של הוראה בזמן משבר. חדשנות בטכנולוגיות למידה והוראה בשנה האחרונה ליוותה המחלקה לתכנון ולעיצוב פדגוגיה דיגיטלית את תהליכי הפיתוח הפדגוגי של יותר מחמישים מהם פותחו בפדגוגיית רצפי למידה. 85%־ קורסים, כ התקיימו מפגשי שיח עם המחלקות האקדמיות, שבהם הציגו סגלי הקורסים המעורבים בפיתוח את הפיתוחים הפדגוגיים המוצלחים ויישומים מקוריים בסביבת הלמידה. מטרת המפגשים הייתה לחבר את הצרכים הפדגוגיים הייחודיים של המחלקות השונות לאפשרויות הקיימות בסביבת הלמידה ולערוך היכרות עם העשייה הייחודית בתחומי הידע השונים, תוך כדי מתן דוגמאות והשראה מהעשייה בשטח. התנסות בכלי בינה מלאכותית לשם פיתוח תוכן והערכה מעצבת ) מגוונים תומכים ומסייעים במשימות AI כלי בינה מלאכותית ( שונות בתהליך הליווי והעיצוב הפדגוגי. המחלקה לתכנון LLM's ולעיצוב פדגוגיה דיגיטלית עושה שימוש שוטף ב־ לעיצוב תמונות AI ואחרים) ובכלי ChatGPT , Claude ( (מידג'רני, לאונרדו ואידיאוגרם) להעשרת תכנים טקסטואליים ואינטראקטיביים עבור אתרי הקורסים וחומרי הדרכה שונים.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw