Doch Nasi 2023-2024 HEB-low-res

46 חידושים בתהליכי עבודה מִנהל משאבי אנוש קיים השנה למנהלים ולמנהלות של 0 מחלקות ומדורים באוניברסיטה קורס בחדשנות ניהולית, למידה והיכרות עם מגמות מרכזיות בעולם העבודה החדש והשפעתן על עולם האקדמיה בכלל, ועל האו"פ בפרט, ורענון מיומנויות ניהול. השנה הופעלה לראשונה באו"פ תוכנית להכשרת 0 מומחי דאטה מחלקתיים, שיוכלו לשלוף נתונים עצמאית ולהציגם בצורה פשוטה להבנה ולניתוח, ולספק תשובות מיידיות לשאלות ייעודיות העולות מהנהלת האו"פ ומהמחלקות השונות. תוכנית ההכשרה מקבילה בהיקפה לשנת לימודים והיא מונה עשרה משתתפים ממחלקות האוניברסיטה השונות. משתתפי הקורס מקבלים ידע והכשרה מעשית מהמרכז לדאטה, בעזרת הכלים המובילים בתחום בעבודה מול מקורות נתונים, עיבוד נתונים ובניית שאילתות, יצירת מערכים ויזואליים של נתונים ובניית דשבורדים. תהליך ההכשרה כולל התנסות מעשית ובסיומו יגישו המשתתפים פרויקט גמר שיפותח על גבי תשתית הנתונים האוניברסיטאית. המרכז לדאטה ובינה ארגונית במנהל המחשוב בשיתוף 0 רשות המחקר פיתח מערכת מידע כוללת לניהול נתוני המחקר האקדמי באוניברסיטה, בהתבסס על מאגרי מידע ונתונים פנים־ארגוניים. המערכת מציגה מידע על אודות תשומות המחקר (הגשות לקבלת מענקי מחקר וזכיות בהם) ועל אודות תפוקות המחקר (פרסומים), ומספקת לדיקן המחקר ולרשות המחקר כלים ניהוליים המאפשרים לקבל תמונת מצב עדכנית וראייה רוחבית של כלל פעילות המחקר. בגין פיתוח זה, זכה צוות המרכז לדאטה ובינה ארגונית בפרס מטעם הלשכה לטכנולוגיות ) AI המידע בקטגוריות ניתוח נתונים, בינה מלאכותית ( ואנליטיקה. במחלקת הייעוץ ללימודים אקדמיים נעשו במהלך 0 תשפ"ד תהליכי עומק פנים־מחלקתיים לחיזוק המקצועיות של היועצים ללימודים אקדמיים. מערכת ניהול המידע המשרתת את היועצים הפכה לכלי עבודה מרכזי ומעודכן, כוננו תהליכי ניהול, בקרה ומשוב סדורים של עבודת היועצים, וצוות עבודה מקרב יועצי המחלקה גיבש והעביר תוכנית הכשרה מקיפה, שבמסגרתה הוכשרו יועצים חדשים. האוניברסיטה עסקה השנה בהרחבה ובחיזוק של 0 פתרונות הגנת סייבר ואבטחת מידע, כחלק מהתוכנית הרב־שנתית בנושא, וכן בגין פעולות שנדרשו בעקבות מלחמת חרבות ברזל. בכלל זה, ניתן למנות את הנושאים האלה: רענון מסמך מדיניות הגנת סייבר ואבטחת מידע; כתיבת נוהל מסגרת לניהול אירוע סייבר; פעילויות להערכת פגיעויות בפלטפורמות המרכזיות של הארגון. כחלק מייעול ושיפור השירות של מוקד משו"ב, הוקם 0 ערוץ תמיכה דיגיטלי המאפשר פנייה למוקד באמצעות ווטסאפ. המעבר לערוצים הדיגיטליים מאפשר תמיכה מהירה ויעילה יותר (טיפול בכמה פניות בו־זמנית וקיצור משך הטיפול בהן, אבחון תקלות מהיר). כמו כן, פותח צ'אטבוט עבור הסגל האקדמי, הכולל פתרונות לתקלות ומענה לשאלות נפוצות במערכות המחשוב השונות הרלוונטיות, המוגשים באמצעות תסריטי שיחה אוטומטיים, ללא המתנה לנציג.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw