Doch Nasi 2023-2024 HEB-low-res

56 לימודים חוץ־אקדמיים קידום מקצועי של עובדי ועובדות הוראה היחידה לקידום עובדי הוראה באוניברסיטה הפתוחה עוסקת בפיתוח מקצועי של מורים ומורות ושל בעלי תפקידים שונים במערכת החינוך, ובהובלת תהליכים של חדשנות חינוכית וטכנולוגית, בהתבסס על התשתית האקדמית הקיימת. שנת הלימודים תשפ"ד הייתה שנה מורכבת גם במערכת החינוך, ועיקר תהליכי הלמידה ביחידה היו מקוונים (סינכרוניים וא–סינכרוניים). התוכניות שפעלו בשנה זו: תוכניות להכשרת מנהלי בתי ספר: לקראת שנה"ל 0 תשפ"ד זכינו בקול קורא חדש של משרד החינוך ומכון "אבני ראשה" לתוכנית חדשה להכשרת מנהלי בתי ספר 35 בשנה הראשונה לכהונתם. במסגרת זו למדו השנה מנהלים חדשים ממחוז מרכז. התוכנית שילבה למידה סדנאית, עבודה בקבוצות, סיורי למידה בבתי הספר, וליווי אישי למנהלים. נוסף על כך, קיימנו בתל אביב ובירושלים שלוש תוכניות הכשרה מקוצרות למנהלי בתי ספר בשנה השנייה לכהונתם. הכשרת מנהלי פנימיות: האו"פ זכתה שוב במכרז של 0 המנהל לחינוך התיישבותי להכשרת מנהלי פנימיות. בשל המצב, התוכנית החלה באיחור בסוף מרץ, והתקיימה באינטנסיביות רבה. הלומדים בתוכנית ציינו שהלמידה הייתה משמעותית מאוד, ושהם נחשפו לידע תיאורטי ולכלים מעשיים, ערכו למידת עמיתים בכפרי נוער שונים והובילו מיזם בפנימיות. תוכניות ייחודיות ללימודי תעודה: השנה נפתחה תוכנית 0 חדשה: הדרכת הורים לילדים עם צרכים ייחודיים - הסמכה לאנשי מקצוע, שמטרתה להכשיר אנשי מקצוע לייעוץ ולהדרכה להורים. כמו כן, התקיימו תוכנית התמחות במדידה והערכה להכשרת רכזי הערכה בית ספריים בשיתוף הרשות הארצית למדידה והערכה (ראמ"ה), תוכנית להכשרת רכזים פדגוגיים בבתי ספר בכל חטיבות הגיל, ותוכנית דו־שנתית להכשרת מת"לים (מעריכי תפקודי למידה) בחטיבות הביניים. סדנאות במסגרת לימודי תעודת הוראה: במסגרת 0 המתווה החדש של המל"ג לתעודות הוראה, ובשיתוף לימודי תעודת ההוראה באוניברסיטה, התקיימו השנה ארבע סדנאות חדשות המבוססות על למידה פעילה בתחומים חשובים לסטודנט המתכשר להוראה: אתגרים בניהול ובחינוך כיתה, חיים בשותפות, הכלה והשתלבות, וסדנת יזמות, חדשנות וטכנולוגיה. הכשרה לעדכון תוכניות לימודים במגמות הטכנולוגיות: 0 במסגרת שיתוף הפעולה עם מפמ"רים ממִנהל הטכנולוגיה במשרד החינוך הופעלו קורסים שמטרותיהם הכשרה, פיתוח ועדכון מקצועי בנושאים שונים של מדעי המחשב, של תקשוב ושל ניהול עסקי. תוכניות הכשרה נוספות ולימודי תעודה והעמקה: 0 התקיים תהליך פיתוח מקצועי למפקחים, יושבי ראש הוועדות לקביעת אפיון וזכאות לתלמידי החינוך המיוחד, שעסק בהתנהלות בשעת משבר ובצמיחה ממשבר, בשיתוף המחלקה לחינוך ולפסיכולוגיה. התקיימה תוכנית התאמה למטפלות פרא־רפואיות ממקצועות הבריאות המשתלבות בעבודה במערכת החינוך. הוקמו שלוש קבוצות סטאז' להכשרה ולליווי של פרחי הוראה שנכנסו ללמד בבתי הספר, והועברה סדנת ליווי למורים חדשים במערכת החינוך. מערך לימודי החוץ (מעל"ה) אסכולות אסכולות, גוף התרבות הגדול בארץ ללימודים והעשרה לקהל הרחב, המשיך בפעילויות התרבות למרות המצב הבטחוני־ חברתי המורכב שאפיין את השנה הזו. מייד עם פרוץ המלחמה הוחלט לפתוח בשידורים חיים באמצעות זום־לייב, ולהעניק לקהל הרצאות ללא תשלום בנושאים הקשורים למצב החברתי־לאומי־רגשי של החברה הישראלית. ההיענות ליוזמה זו הייתה עצומה, ומדי יום התחברו אלפי אנשים להרצאות ולפעילויות המקוונות. מרבית המרצים הרצו בחינם, ולצידם שכרה האו"פ את שירותיהם של פסיכולוגים ופרשנים אשר הרצו וקיימו דיאלוג עם הקהל. בחודש דצמבר התחדשו הלימודים, וההרצאות חזרו אל האולמות. בשל המצב ירד במעט היקף הפעילות, אך ניתן לסכם שעל אף מצב הרוח הלאומי הירוד מספרי המשתתפים היו מרשימים. בסך הכול התקיימו בשנת 21 סדרות, מתוכן עשרים סדרות היברידיות, ועוד 127 תשפ"ד סדרות סיורים ושמונה סמינרים בארץ ובחו"ל. סך ההרשמות חברות וחברים. 18,725 לאסכולות בתשפ"ד עמד על התוכנית העשירה הקיפה את כל תחומי הדעת ואף נושאים בין־תחומיים, כגון היסטוריה ומוזיקה, חברה ואמנויות,

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw