Doch Nesia 2021-2022 HEB - web

31 (לרבות כותבי וכותבות עבודות סמינריוניות 1 סטודנטים וסטודנטיות 47,467 בשנת תשפ"ב למדו בקורסים לתואר ראשון ) - חדשים. 29%( מהם 13,841 ,) בלבד 684 סטודנטים וסטודנטיות (כולל כותבי וכותבות תזה או עבודות מסכמות בלבד). עוד 2,711 לקראת תואר שני למדו השנה סטודנטים וסטודנטיות למדו בקורסים במסגרת לימודי השלמה. שיטת הלימודים באו"פ אינה מחייבת את הסטודנט או הסטודנטית לתואר ראשון לבחור תוכנית מובנית התחומה בזמן. לפיכך הוחלט להציג, בצד המספרים המוחלטים, גם נתונים שיאפשרו השוואה לנתוני הלומדים והלומדות תוכנית מלאה לתואר ). החישוב מבוסס על מספר ההרשמות לקורסים בשנה נתונה, והוא מחולק בפקטור המבטא את FTE - Full Time Equivalent ( FTE מספר ההרשמות השנתי שבאמצעותו סטודנטים וסטודנטיות יכולים לסיים לימודים לתואר בוגר בארבע שנים. במונחי בתשפ"א). 29,500 סטודנטים וסטודנטיות לתואר ראשון (לעומת 27,074 למדו באוניברסיטה הפתוחה בתשפ"ב התמדה - הדרך לסיום הלימודים שיפור ההתמדה של סטודנטים וסטודנטיות בלימודיהם הוא יעד אסטרטגי כלל־מערכתי באו"פ. תפקיד היחידה לניהול ההתמדה בדיקנט הלימודים האקדמיים הוא לפתח מדיניות ולהטמיע בארגון אסטרטגיות, כלים ותהליכי עבודה שיסייעו לסטודנטים ולסטודנטיות לסיים בהצלחה את לימודיהם, מרגע הרשמתם ועד סיום חובותיהם לתואר. בשנת תשפ"ב הושם דגש רב על שילוב המחלקות האקדמיות בתהליכי ההתמדה באמצעות הטמעת כלי דאטה, נוסף על הערכים והשפה הארגוניים "תומכי התמדה" שגובשו ופותחו בשנים האחרונות. כלים אלו נועדו לשרטט לסגל האקדמי תמונת מצב עדכנית של הסטודנטים והסטודנטיות בכל - כלי My Students שלבי הלמידה. בין כלי הדאטה שנוספו: אשר מציג תמונת מצב עדכנית בראייה כלל־ארגונית או - Ask Data מחלקתית, לרבות אינדיקטורים מאותתי נשירה; כלי המאפשר לאתר אוכלוסיות לפי פרמטרים שונים, כדי - כלי Student 360־ ליזום פעילות אקטיבית המותאמת להן; ו מעלות) 360( המאפשר לקבל תמונת מצב אקדמית כוללת של הסטודנט או הסטודנטית, שבה מפורטים מדדי הלימוד כולם. בימים אלו החלה היחידה לפתח כלי דאטה דומה עבור הסטודנטים והסטודנטיות: "דשבורד לסטודנט" נמצא בשלבי פיתוח ואפיון. הכלי יהיה קל ונוח לשימוש הסטודנטים, יספק להם תמונה ברורה של מצבם הלימודי ויאפשר קבלת החלטות מושכלת וניהול טוב ויעיל יותר של לימודיהם. סטודנטים וסטודנטיות "סטודנט" באוניברסיטה הפתוחה הוא מי שלמד או למדה בקורס אקדמי אחד לפחות בשנה מסוימת. סך כל הסטודנטים והסטודנטיות מתייחס אל 1 מספר הלומדים באו"פ. בנתונים על הסטודנטים, סטודנט או סטודנטית שנרשמו לשני קורסים או יותר, נספרים פעם אחת בלבד. האוניברסיטה הפתוחה זכתה השנה במענק קרן רוטשילד לחיזוק תשתיות להתמדת סטודנטים וסטודנטיות במוסדות אקדמיים. זכייה זו תאפשר ליחידה לפתח דרכים נוספות לשיפור ההתמדה בלימודים. ייעוץ ללימודים אקדמיים מחלקת הייעוץ ללימודים אקדמיים מלווה אלפי סטודנטים וסטודנטיות במהלך מחזור החיים האקדמיים באוניברסיטה הפתוחה. המחלקה משמשת נקודת מפגש בין מערך הצרכים, הציפיות והיכולות של הסטודנטים והסטודנטיות לבין מגוון תוכניות הלימודים, המסלולים ואפשרויות הלמידה שהאוניברסיטה מציעה. במהלך השנה האחרונה נערכה בחינה מקיפה של מודל הייעוץ ללימודים אקדמיים, כחלק מחשיבה מחודשת על מחזור חיי הסטודנט והסטודנטית וחוויית הלמידה. לשם כך הוקם צוות חשיבה שכלל נציגים ונציגות ממחלקת הייעוץ ושותפי תפקיד מהמחלקות האקדמיות והמינהליות של האוניברסיטה, ובו בזמן נערך תהליך פנים־מחלקתי לגיבוש תפיסת תפקיד היועצות והיועצים האקדמיים. בעקבות תהליך חשיבה מקיף זה הוגדר מחדש ייעוד המחלקה: מחלקת הייעוץ תנהל ותנגיש ידע בנוגע למסלולים ולתוכניות לימוד ותסייע לסטודנטים ולסטודנטיות בקבלת החלטות אשר יסייעו בידם לסיים בהצלחה וביעילות את הלימודים לקראת קבלת התואר.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw