סמינר מחקר של המרכז לחקר חדשנות בטכנולוגיות למידה ושה"ם - המפגש בוטל!

Social Robots for Learning: כיצד ניתן להשתמש ברובוטים חברתיים כתומכי למידה?

ד"ר רינת רוזנברג- קימה, אוניברסיטת תל אביב
יום רביעי א' שבט תשע"ח, 17 ינואר 2018 | | דרך האוניברסיטה 1, רעננה    נווט

ההרצאה תתקיים באולם קנבר, בניין הכיכר, קומה 1

תכנית

14:15-13:00
תקציר: השימוש ברובוטים נעשה יותר ויותר נפוץ בחיינו. כולנו מכירים את iRobot מנקה הבתים, רכבים אוטונומיים כבר נוסעים בכבישים ברחבי העולם, ורובוטים משמשים גם ככלי טכנולוגי ללימוד חשיבה חישובית (computational thinking) בבתי ספר, החל מהכיתות הנמוכות. אבל מה לגבי רובוטים חברתיים? האם אנו כחברה פתוחים לרעיון של רובוטים חברתיים שיעבדו עם ילדינו בבתי ספר? מהם האתגרים ומהו הפוטנציאל? והאם זה בכלל רעיון טוב? בהרצאה יוצג מחקר שביצענו בשיתוף ה-Media Lab שב-MIT העוסק בשימוש ברובוט חברתי לפיתוח דפוסי חשיבה חיוביים (בפרט growth mindset) אצל ילדי גן המשחקים איתו במשחק טאבלט. נבחן כיצד השפיע דפוס החשיבה של הרובוט על דפוס החשיבה של הילדים. כמו כן, יוצג פרויקט ה- Robot as Facilitator/Robotator: אוניברסיטאות רבות בעולם עוברות כיום שינוי מודל בהשפעת ה- MOOCs שהציפו את העולם בשנים האחרונות. מודלים כגון ה״כיתה ההפוכה״ נכנסים לשימוש וקוראים ללמידה אקטיבית בכיתה. למידה אקטיבית פעמים רבות כוללת עבודה בקבוצות קטנות, אך כיצד יכול מורה אחד להנחות מספר קבוצות שעובדות במקביל? האם רובוט חברתי יוכל לסייע בתהליך זה?; על המרצה: ד״ר רינת רוזנברג-קימה היא פוסט- דוקטורנטית במעבדת הסקרנות בפקולטה להנדסה, וחברת מרכז Minducate בבית ספר סגול למדעי המוח באוניברסיטת תל-אביב. היא סיימה תואר ראשון במדעי המחשב וכלכלה ותואר שני בפסיכולוגיה פיזיולוגית באוניברסיטת תל-אביב, ותואר שלישי בפסיכולוגיה חינוכית ומערכות למידה ב- Florida State University. כמו כן, עבדה כשנתיים באוניברסיטת ברקלי קליפורניה בפיתוח קוריקולום דיגיטלי להוראת מדעים. רינת עוסקת בשילוב טכנולוגיות למטרות למידה, ובפרט בפוטנציאל השימוש ברובוטים חברתיים ככלי טכנולוגיה לתמיכה בלומדים ובמורים.