|
הציבור מוזמן לסמינר בנושא
מחקרים בפעולה
של חברי המרכז לחקר חדשנות בטכנולוגיות למידה
מטרת המפגש היא לערוך דיון ביקורתי ובונה במחקרים המצויים בתהליך תכנון וביצוע.
במפגש יוצגו מבחר מחקרים וחברי המרכז יוזמנו לדיון וחשיבה משותפת לגביהם.
מועד: יום שני, 07.05.12, 12:30 - 14:00
מקום: אולם קנבר, בניין הכיכר
המחקרים שיוצגו במפגש:
HCI Markers (סָמָנֵי HCI)
נעה זמר,החוג לניהול מידע וידע, אוניברסיטת חיפה
ד"ר יורם קלמן,המחלקה לניהול ולכלכלה, האוניברסיטה הפתוחה
|
סָמָנֵי (HCI Markers) HCI הם סמנים שאפשר להפיק מפעילות ממוחשבת ושיכולים להצביע על שינויים במצב הבריאותי/נפשי/התנהגותי של המשתמש. כמו שעליה ברמת הכולסטרול בדם יכולה להצביע על בעיה בריאותית, כך יכולים סמני HCI ללמד אותנו על מצבם של המשתמשים. במסגרת המחקר, אנו מנסים להבין ולאפיין את סָמָנֵי ה- HCI ואת האופנים לעשיית שימוש מושכל בהם. במפגש נציג בקצרה את המושג ונציע כיווני מחקר שונים. המתעניינים בתחום מוזמנים לצפות בהרצאה של יורם קלמן בנושא זה. קישור להרצאה:
www.youtube.com/watch?v=9kEPpvTuMYo
|
האם השפעת המדיום על הבנת הנקרא תלויה במטרת הקריאה?
ד"ר גל בן-יהודה ופרופ' יורם עשת, המחלקה לחינוך ולפסיכולוגיה, האוניברסיטה הפתוחה
ד"ר סיגל עדן, בית הספר לחינוך, אוניברסיטת בר-אילן
|
בעוד שבמחקרים קודמים נמצא יתרון משמעותי לקריאה מדפוס לעומת קריאה בפורמט דיגיטלי, במחקר עדכני של עדן ועשת (2012) לא נמצאו הבדלים בין שני הפורמטים מבחינת יכולת העריכה וההגהה של טקסט. האם שינוי זה בהשפעת המדיום נובע מעלייה במיומנות השימוש בטכנולוגיות דיגיטליות או מכך שמטלת הגהה של טקסט מחייבת את הנבדקים בדרגת "אקטיביות" גבוהה בעת הקריאה ולכן מובילה לעלייה באיכות הקריאה בפורמט הדיגיטלי? אנו מציעים לבחון שאלה זו במסגרת מחקר של הבנת הנקרא, שבו נתָפעל הן את פורמט הצגת הטקסט (דפוס לעומת דיגיטל) והן את דרגת "האקטיביות" של המשתתף (קריאה תוך כתיבת הערות ומירקור לעומת קריאה בלבד).
|
שילוב ספרים דיגיטליים ניידים בלמידה באו"פ (פרויקט סד"ן): תוצאות ראשוניות ממחקר פיילוט
אמיר וינר וד"ר צילי רז-ליברמן, מרכז שה"ם, האוניברסיטה הפתוחה
|
שוק הספרים הדיגיטליים העולמי, מצוי כיום בתהליכי צמיחה דרמטיים, שמערערים על העקרונות המוּכרים עד כה בעולם הספרים. במקביל, חודרים הספרים הדיגיטליים גם לתחום החינוך הגבוה, וסטודנטים רבים מדווחים שהם מעדיפים לקבל את ספרי הלימוד שלהם בפורמט דיגיטלי. גם בישראל חודרים הספרים הדיגיטליים לבתי הספר. למשל, החל משנת הלימודים הקרבה, יחייב משרד החינוך את ההוצאות לאור לפתח גרסה דיגיטלית לכל ספר לימוד חדש. מתוך כוונה לבחון את האפשרות של שילוב ספרים דיגיטליים ניידים בהוראה והלמידה באוניברסיטה הפתוחה, נערך מאז 2011 ניסוי בשילוב ספרים דיגיטליים ניידים במספר קורסים אקדמיים ("פרויקט סד"ן"). בהרצאה יוצגו תוצאות ראשוניות מהשלב השלישי של מחקר פיילוט שבדק את שילוב הספרים הדיגיטליים.
|
|