28 מתקדמות כמו זיהוי פנים, זיהוי רגשות וטכנולוגיות מעקב שונות ממצבות את הצילום כחלק מרשת מורכבת של מנגנוני כוח. עבורי חקירת מדיום הצילום היא גם חקירה של האופן שבו הטכנולוגיה משפיעה על הדרך שבה אנו רואים, תופסים ומעצבים את המציאות סביבנו – בין שבאמצעות שליטה, נראוּת או יצירת ייצוגים חדשים במרחב החברתי והתרבותי. לכן החיבור בינינו משמש גם הוא כמיקרוקוסמוס ליחס המורכב כלפי הבינה המלאכותית ברמה הקולקטיבית – יחס של התקרבות ושל התרחקות. השאלות הללו ליוו את המפגש בינינו ואת העבודה על הפרויקט הזה, ונדמה שהן שאלות אוניברסליות ועכשוויות בכל הקשור לבינה המלאכותית. החיבור ביננו מייצג גם את מגוון הדעות הרווחות בנושא: יש הרואים בבינה המלאכותית פוטנציאל חיובי ומבטיח, ואחרים מתייחסים אליה בספקנות או בחשש. הווידיאו נולד תוך כדי העבודה על הנישות. אנא הרחיבו וספרו איך הוא נוצר. הווידיאו הוא למעשה נקודת מפגש בין שני תצלומי סטילס, כאשר הבינה המלאכותית משמשת כלי ליצירת המעבר ביניהם. תהליך זה הוליד גשרים: מרחבים בלתי נגמרים ודמיוניים, שאינם קיימים במציאות, והציע פרשנות חדשה למבנה האדריכלי המורכב של כרמי־מלמד. הווידיאו יוצר מסע חזותי הנע בין קומות המרתף אל החוץ, בין הגלריות השונות אל בית הכנסת, ומשחזר את חוויית השיטוט במבנה כולו – תוך שהוא מציע מרחבים חדשים ונקודות מבט ארכיטקטוניות נוספות על המבנה בצורה שמטשטשת את הגבול בין המציאות לבין האפשרות המדומיינת שלה. הווידיאו עוסק באפשרות לחוות את הבניין גם ברמה תודעתית, דרך הפלואידיות שבין החלקים השונים, שכמו מציעים מעין מיפוי של מיקרוקוסמוס: אנו מוצאים עצמנו עוברים מבלי משים מקומת המרתף לפנים המבנה, לתוכו, מלטפים את קירות הבטון הנפערים, חודרים לבית הכנסת ומעברו לצמחייה הנעה בצורה לא טבעית, יוצאים לגן הפסלים שנדמים בתנועה גם הם, וחוזר חלילה. במובן מה, הווידיאו נולד מתוך נקודת מוצא דומה לנישות: בשתי העבודות התבססנו על שיטוט במבנה ועל חשיפה של מה שנדמה בעינינו כאלמנטים המרכזיים בו מצד אחד, ומצד אחר של חללי מעבר וחללים נסתרים, כמו המרתף, הפתחים הכהים, גרמי המדרגות הצפים שנדמה שאינם מובילים למקום כלשהו ויוצרים תחושה כללית של רגעים דיסטופיים. אנא הרחיבו קצת על ה"מבוכיות" שהיא חלק משמעותי מהעבודה לקראת התערוכה, מבוכיות תודעתית ופיזית גם יחד. השוטטות הבלתי פוסקת במבנה אפשרה לנו לגלות את המבוכיות שבו. בכל פעם שהגענו לצלם גילינו פינות חדשות, כמו תיירים מתמידים במקום חדש ומסקרן. את התחושה הזו ביקשנו לשחזר בכל הנגזרות השונות בעבודה לקראת התערוכה, החל מתהליכי העבודה בסטודיו וכלה בדימויים שנוצרו.
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk0MjAwOQ==