8 מלאכות מדומות: בין בדי רשת לרשתות פיקסלים חוה אלדובי אמנות היא פרקטיקה של התבוננות בקיום האנושי וניסיון לשקף את התובנות המושגות במהלכה. אמצעי המבט, חלקם עתיקים כימי האנושות, ואחרים, כמו המצלמה, המיקרוסקופ והטלסקופ, הופיעו על במת ההיסטוריה בעידן המודרני ושינו את כל מה שידענו, או חשבנו שאנחנו יודעים, על ראייה: מה אפשר לראות, כיצד אפשר לראות ומה נותר סמוי מן העין. כיום אנחנו יכולים להביט גם בעולם שמחוץ לגבולות האטמוספירה באמצעות צילומי לוויין או לראות למרחקים גדולים באמצעות רחפן. ניתן גם לצפות במתרחש בתוך איברי הגוף באמצעות אולטרסאונד, מצלמות אנדוסקופיות וטכנולוגיות דימות. אלו הן דוגמאות מעטות לטכנולוגיות המרחיבות את .)2004 , תרגום: חנן אלשטיין (תל אביב: הוצאת בבל, היסטוריה קטנה של הצילום ולטר בנימין, 1 תחומי הראייה האנושית, הרבה מעבר ליכולת הפיזיולוגית הנתונה. 1)1931( היסטוריה קטנה של הצילוםבמסה ניסח הפילוסוף ולטר בנימין את המושג "הלא מודע האופטי". הוא הדגיש את היכולת הגלומה בצילום להגדיל פרטים שאינם נראים לעין הבלתי מזוינת או להאט תנועה ולפרק אותה לחלקיקי זמן זעירים, מעבר ליכולת ההבחנה האנושית. יכולות אלו מאפשרות לחשוף באמצעות הצילום רובדי מציאות שאינם נגישים במבט רגיל. למעשה, צילום יכול ליצור ממש לנגד עינינו מציאויות חדשות. לדוגמה, בנימין מדמיין צילום של חוטר עץ הערמון שהופך לעמוד טוֹטֶם שִבטי הודות לצילום
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk0MjAwOQ==