2024 נוסח מתוקן: דצמבר . (נוסח 2024 בנוסח המתוקן נכללים שינויים שמועצת האוניברסיטה הפתוחה החליטה עליהם בחודש דצמבר ,2010 , במאי 2004 , במאי 2000 , בנובמבר 1993 , במאי 1986 ; תיקונים אושרו באפריל 1982 ראשון אושר בינואר )2022 ובאוגוסט 2018 , במאי 2016 , ביוני 2015 , במאי 2014 בדצמבר חוקה ותקנון כללי
חוקה ותקנון כללי נוסח מתוקן: דצמבר 2024 � ב נוסח המתוקן נכללים שינויים שמועצת האוניב רסיטה הפתוחה החליטה עליהם בחודש דצמבר .2024 )נוסח ראשון אושר בינואר ;1982 תיקונים אושרו באפריל 1986 , במאי ,1993 בנובמבר 2000 , במאי 2004 , במאי ,2010 בדצמבר 2014 , במאי 2015 , ביוני ,2016 במאי 2018 ובאוגוסט (2022
2
3 תוכן העניינים חוקה 5 כללי 6 .1 האוניברסיטה 6 .2 עקרונות 6 .3 המטרות 6 .4 הסמכויות 7 .5 ייעוד הכנסות האוניברסיטה ונכסיה 8 .6 חלוקה במקרה של פירוק 9 רשויות האוניברסיטה ונושאי ונושאות התפקידים 9 .7 המועצה 9 .8 הוועד המנהל 9 .9 הסנאט 9 .10 הוועדה המתמדת 10 .11 מועצת הסגל האקדמי 10 .12 נושאי ונושאות התפקידים 10 .13 התקנון הכללי של האוניברסיטה 12 .14 שינוי החוקה 12 .15 שינוי התקנון הכללי 12 .16 המשכיות הכהונה 12 .17 העברה מכהונה 13 .18 שיפוי 13 .19 תחילת תוקף והוראות מעבר 13 תקנון כללי 15 .1 המועצה 15 .2 הוועד המנהל 20 .3 הסנאט 23 .4 הוועדה המתמדת 27 .5 נושאי ונושאות תפקידים 28 .6 חובות חברים וחברות ברשויות האוניברסיטה ונושאי ונושאות תפקידים 32 .7 רואה /ת חשבון 35 .8 ועדת ביקורת ו מבקר /ת פנימי /ת 35 .9 הענקת תואר דוקטור לשם כבוד 36
4
5 חוקה האוניברסיטה הפתוחה בישראל )להלן : האוניברסיטה ( נוסדה ב 1974- מכוח הסכם בין ממשלת ישראל לבין יד הנדיב )קרן רוטשילד( והחלטת המועצה להשכלה גבוהה מיום 2.10.1973 ובעזרתה הנדיבה של יד הנדיב )קרן רוטשילד(. האוניברסיטה הוכרה כמוסד להשכלה גבוהה לפי חוק המועצה להשכלה גבוהה, תשי"ח 1958 - , על - ידי המועצה להשכלה גבוהה בישראל בישיבתה מיום ד' בתמוז תש"ם ) 18.6.1980 (. החלטה זו אושרה על - ידי ממשלת ישראל בישיבתה מיום כ"ב בתמוז תש"ם ) 6.7.1980 .( תעודת ההכרה של האוניברסיטה הפתוחה החתומה ב ידי נשיא המדינה נמסרה לאוניברסיטה ביום י' באב תש"ם ) 23.7.1980 (. לפי סעיף 9 של חוק המועצה להשכלה גבוהה, תשי"ח 1958- , האוניברסיטה היא תאגיד כשר לתבוע ולהיתבע , לרכוש ולהחזיק נכסים ולהוציאם מרשותה, להתקשר בחוזים, ולהיות צד לכל משא ומתן משפטי או אחר, והיא בת - חורין לנהל את ענייניה האקדמיים והמינהליים על פי חוקתה, תקנותיה והחלטותיה. לפיכך החליטה האוניברסיטה על חוקה זאת, שתקבע את מטרותיה ואת עקרונותיה של האוניברסיטה, תפרט את מוסדותיה, ותתווה את דרכי פעולתה וניהולה. החוקה, שאליה מצורף התקנון הכללי, היא המסמך העליון של האוניברסיטה הפתוחה.
6 כללי .1 האוניברסיטה השם: האוניברסיטה הפתוחה . .2 עקרונות האוניברסיטה היא מוסד להשכלה גבוהה המקיים לימודים אקדמיים במגוון אמצעים שאינם בהכרח מבוססי קמפוס, והיא מוסד השואף לרמה הגבוהה ביותר ב הוראה ובמחקר, מבצע את פעולותיו תוך שמירה על עקרון החופש האקדמי וחופש הדעה והמצפון. באוניברסיטה לא תהיה כל א פליה מטעמים עדתיים או מטעמי ארץ המוצא, רקע חברתי - כלכלי , או מטעמים של גזע, לאום, מין, דת, אמונות ודעות, מוגבלות פיז ית או אחרת, או נטייה מינית . .3 המטרות מטרות האוניברסיטה הן: 3.1 לקיים מערכו ת לימודים, לקדם את המחקר המדעי, ולפתח ולהפיץ השכלה ודעת באמצעות מחקר ופיתוח חומרי לימוד והוראה . 3.2 לאפשר לשכבות רחבות של הציבור ללמוד לקראת קבלת תארים אקדמיים, ובין היתר לקיים מערכות לימודים מוגדרות, כפי שת קבע האוניברסיטה, שאינן מחייבות התייצבות ללימודים כסדרם ונוכחות שוטפת במוסד הוראה מרכזי. 3.3 לתת הזדמנות למי שהפסיק את לימודיו לשוב ולהשתלב במסגרת לימודים מתאימה, לשם הרחבת השכלתו או הכשרתו המקצועית. 3.4 לתרום להעלאת רמת השכלתם של מורים. 3.5 לקדם מחקר ופיתוח של חומרי לימוד ושל שיטות הוראה ולימוד חדשניות, כולל פיתוח שיטות להנחיה אישית, באמצעי ם טכנולוגיים, ב מסגרת מפגשים עם סטודנטים וסטודנטיות, או בכל דרך אחרת כפי שתמצא לנכון.
7 .4 הסמכויות אלה סמכויות האוניברסיטה: 4.1 לעשות כל פעולה הדרושה להוראה ולמחקר או כרוכה בהם, ובכלל זה: 4.1.1 להקים ולקיים יחידות לימוד ומחקר כדרוש לפעילותה. 4.1.2 למנות או להעסיק במחקר או בהוראה חברי וחברות סגל אקדמי, ולמנות או להעסיק סגל מינהלי, ולקבוע את תיאור משרות חברי הסגל לסוגיו ואת תואריהם. 4.1.3 לקבוע תקנונים ונהלים למינוי חברי וחברות סגל אקדמי ולהגדרת תפקידיהם, לקבלת סטודנטים וסטודנטיות, ולכל פעילות אחרת הקשורה בלימודים, במחקר ובהוראה. 4.1.4 לערוך בחינות ולמנות בוחנים. 4.1.5 לקבל תלמידים ותלמידות , לדרוש ולקבל שכר לימוד או אגרות ותשלומים אחרים כפי שייקבעו מעת לעת . 4.1.6 להעניק תארים וציונים, דיפלומות ותעודות שונות לאלה אשר ימלאו לצורך זה את הדרישות, כפי שת קבע האוניברסיטה. 4.2 להעסיק עובדים ועובדות במשרות מלאות או חלקיות או על בסיס חוזי לשם ביצוע תפקידי מחקר, הוראה, פיתוח אמצעי לימוד וחומר לימוד, מינהל, וכל שאר הפעולות הדרושות לפעילותה התקינה של האוניברסיטה ולקידום מטרותיה. 4.3 להעניק תוארי כבוד או כיבודים אחרים. 4.4 להקים, לקיים ולהבטיח את קיומם של מתקנים, ציוד ושירותים לשם ביצוע מטרות האוניברסיטה וקידומן. 4.5 לרכוש, למכור, לשכור, להחליף, להשביח, לנהל, להשכיר או לעשות כל פעולה בנכסי דלא - ניידי ובמיטלטלין ובזכויות וברישיונות מיוחדים הדרושים או מסייעים להשגת מטרות האוניברסיטה. 4.6 להקים ולקיים בית הוצאה לאור של האוניברסיטה לשם הוצאה לאור של חומר לימוד, מחקרים, ספרים, חוברות וכתבי - עת, להפיצם ולמוכרם, ולפתח, לייצר, להפיץ ולמכור מדיה דיגיטלית , אמצעי המחשה והעברת מידע מכל סוג. 4.7 לפתח אמצעי לימוד וידע בכל תחומי עיסוקה, או לקנותם, למו כרם או לעשות בהם כל פעולה אחרת.
8 4.8 להקים או להחזיק או לתת רישיונות להקים או להחזיק אולמות, מועדונים ומסעדות לסטודנטים ולסטודנטיות , לחברי וחברות הסגל האקדמי והמינהלי ולאורחים ואורחות . 4.9 לרשום או לרכוש זכויות מחברים, מדגמים ופטנטים, ולהחזיק ולהשתמש, בכל צורה שתיראה לרשויות האוניברסיטה, בזכויות מחברים או במדגמים ובפטנטים שנרשמו או שנרכשו בישראל או בחו"ל. 4.10 לעסוק בגיוס האמצעים והמשאבים הדרושים להפעלתה של האוניברסיטה לפי מטרותיה. 4.11 לבקש ולקבל מתנות, תרומות, דמי חבר, הענקות, נחלות, ירושות, קרנות נאמנות, תמיכות ומענקים, לנהלם ולהשתמש בהם ולהוציאם מרשותה, והכו ל לקידום מטרות האוניברסיטה. להקים עמותות, חברות, נאמנויות וקרנות ולהשתתף בהן, לשם קידום מטרותיה. 4.12 לקבל הלוואות ולהבטיח את פירעונן , לקנות ניירות ערך מכל מין וסוג ולהשקיע את כספי האוניברסיטה, כפי שייראה לרשויותיה, ו לתת ולקבל בטחונות ושעבודים מכל מין וסוג להבטחת ההלוואות או ההשקעות הנ"ל. 4.13 ליצור ולהעניק מלגות ופרסים לקידום למידה, הוראה ומחקר ולמטרות אחרות, כפי שת קבע האוניברסיטה. 4.14 לפקח על המשמעת בקרב תלמידי ותלמידות האוניברסיטה, הסגל האקדמי שלה ועובדיה, ולנקוט אמצעים משמעתיים. 4.15 לשתף פעולה עם מוסדות ורשויות אחרים או עם אנשים או קבוצות אנשים, בצורה ולמטרות ש תגדיר האוניברסיטה מ עת לעת, בכפוף לסעיף 3 לעיל . 4.16 להמשיך ו להשתמש בכל הסמכויות והזכויות של חברה כמפורט בתוספת השניי ה לפקודת החברות )למרות ביטול פקודת החברות( , לצורך השגת מטרותיה של האוניברסיטה, עד כמה שאין הדבר סותר את הוראותיהם של החוקה או התקנון שהותקן מכוחה. 4.17 לעשות כל מעשה אחר לשם הגשמת מטרותיה של האוניברסיטה, אף אם אינו מבין המפורטים לעיל. כל סמכות מן המנויות לעיל כוללת גם את הכוח לבטל החלטה, לשנותה, או לקבוע בה תנאים וסייגים. .5 ייעוד הכנסות האוניברסיטה ונכסיה האוניברסיטה לא תחלק רווחים, וכל הכנסותיה יוקדשו אך ורק להגשמת מטרותיה כפי שנוסחו בחוקה זו.
9 .6 חלוקה במקרה של פירוק במקרה של פירוק האוניברסיטה או הפסקת פעילותה לצמיתות, אם לאחר תשלום כל חובותיה והתחייבויותיה יישארו כספים או נכסים כלשהם, הם יינתנו או יועברו למוסד או למוסדות אשר להם מטרות דומות למטרות האוניברסיטה או מטרות חינוכיות אחרות, והם מוגבלים בחלוקת הכנסותיהם או רכושם לפחות באותה מידה שבה מוגבלת האוניברסיטה, הכול כפי שתחליט המועצה. רשויות האוניברסיטה ונושאי ונושאות התפקידים .7 המועצה המועצה היא הרשות העליונה של האוניברסיטה ולה מסורות כל סמכויות האוניברסיטה, אם לא נקבע אחרת בחוקה או בתקנון הכללי. .8 הוועד המנהל 8.1 הוועד המנהל אחראי על התווי ית מדיניות המוסד, קביעת האסטרטגיה, פיקוח על המבנה הארגוני - תאגידי של המוסד, וכן פיקוח על ניהול ענייני המוסד ונכסיו. 8.2 המועצה בוחרת את הוועד המנהל מבין חבריה, בהמלצת הנגיד /ה , יו"ר הוו עד המנהל והנשיא /ה . הוועד המנהל יהיה אחראי בפניה לפעולותיו. 8.3 המועצה תבחר את יו"ר הוועד המנהל והיא רשאית אך אינה חייבת לבחור לו או לה ממלא /ת מקום כמפורט בתקנון הכללי . 8.4 אם נבחר /ה ממלא /ת מקום ליו"ר הוועד המנהל יהיו להם כל הסמכויות והחובות של היו"ר אם נעדרו מן הארץ או אם נבצר מהם למלא תפקידם והם נתבקשו למלא את מקומו /ה על - ידי יו"ר או על - ידי חברי הוועד המנהל. 8.5 היו"ר י/ת דווח למועצה על פעולות הוועד המנהל . .9 הסנאט הסנאט הוא הגוף האקדמי העליון של ה אוניברסיטה. הסנאט יורכב מנושאי תפקידים מכוח תפקידם, ומחברי וחברות סגל אקדמי, כמפורט בתקנון הכללי .
10 .10 הוועדה המתמדת הוועדה המתמדת תפעל מטעם הסנאט במסגרת סמכות הסנאט, על מנת לייעל את הקשר השוטף של הנהלת האוניברסיטה עם הסגל האקדמי והסנאט. הוועדה המתמדת תורכב מנושאי תפקידים מכוח תפקידם, ומחברי וחברות הסגל האקדמי, וסמכויותיה יהיו כמפורט בתקנון הכללי. .11 מועצת הסגל האקדמי מועצת הסגל האקדמי היא גוף אקדמי הכולל את כל חברי וחברות הסגל האקדמי הבכיר של האוניברסיטה ואת נשיא /ת האוניברסיטה והרקטור / ית . תפקיד מועצת הסגל האקדמי לייעץ בתחום האקדמי, ו היא תגיש את המלצותיה ואת הצעותיה לנשיא /ה שיביא או תביא אותן לדיון למוסדות האוניברסיטה, לפי העניין. בראש המועצה י / ת עמוד חבר /ת סגל אקדמי ש חברי המועצה יבחרו בבחירות חשאיות, והוא או היא י/ תכהן כיו"ר המועצה . מועצת הסגל תקבע בנוהל את דרכי עבודתה. .12 נושאי ונושאות התפקידים נגיד / ה הנגיד /ה מכהן /ת כיו"ר מועצת האוניברסיטה . בתפקיד הנגיד /ה י/ תכהן נציג /ה ציבור / ית הפעיל /ה באחד או יותר מתחומי העשייה הציבורית, הכלכלית, החברתית, התרבותית, החינוכית והמדעית לרבות אקדמיים בעלי שם בארץ ובעולם. משנה לנגיד / ה המשנה לנגיד / ה, אם יש, ממלא /ת את מקום הנגיד /ה בהיעדרו /ה . בתפקיד המשנה לנגיד י / תכהן נציג /ת ציבור הפעיל /ה באחד או יותר מתחומי העשייה הציבורית, הכלכלית, החברתית, התרבותית, החינוכית והמדעית לרבות אקדמיים בעלי שם בארץ ובעולם . סגן / ית נגיד / ה סגן / ית הנגיד / ה, אם מונה או מונתה, ממלא /ת את מקום הנגיד /ה בהיעדרו/ה ובהיעדר המשנה לנגיד /ה . בתפקיד סגן / ית הנגיד /ה י/ תכהן נציג /ת ציבור הפעיל /ה באחד או יותר מתחומי העשייה הציבורית, הכלכלית, החברתית, התרבותית, החינוכית והמדעית לרבות אקדמיים בעלי שם בארץ ובעולם . יו "ר הוועד המנהל יו"ר הוועד המנהל עומד /ת בראש הוועד המנהל . בתפקיד יו"ר הוועד המנהל י / תכהן נציג /ת ציבור הפעיל /ה באחד או יותר מתחומי התרבות והחברה, המדע, הכלכלה, הטכנולוגיה, המשפט, התקשורת, התעשייה וכיו"ב. יו"ר הוועד המנהל י / תהיה אזרח / ית ותושב /ת ישראל מתחילת כהונתו/ה .
11 נשיא / ה הנשיא /ה עומד /ת בראש האוניברסיטה, וה וא או היא י/ת נהל את ענייני המוסד במסגרת הסמכויות שהוענקו לו/ה וי /ת ישא באחריות כלפי הוועד המנהל לניהולו, לרמתו ולאיכותו של המוסד. בתפקיד הנשיא /ה י/ תכהן איש או אשת אקדמיה בכיר /ה בדרגת פרופסור מן המניין, המעורה היטב באקדמיה בישראל, בעל /ת חזון וכושר הנהגה אקדמיים, ועם יכולת ניהולית מוכחת . הנשיא /ה י/ תהיה אזרח / ית ותושב / ת ישראל מתחילת כהונתו/ה . רקטור / ית הרקטור / ית מופקד /ת על העניינים ה אקדמיים של האוניברסיטה בהתאם לסמכויות שהאציל /ה לו /ה הנשיא /ה. הרקטור / ית י/ תמלא את מקום הנשיא /ה בהיעדרו/ה . מנהל /ת כללי /ת המנכ"ל / ית מופקד /ת על העניינים ה מינהליים של האוניברסיטה )מנכ"ל( בהתאם לסמכויות שהאציל /ה לו /ה הנשיא /ה. דיקנים / ות וסגני / ות הנשיא /ה רשאי /ת למנות סגני / ות נשיא /ה ודיקנים / ות , בכפוף למפורט נשיא / ה להלן, ולהאציל להם סמכויות. יועץ/ ת הנשיא /ה היועץ/ת י /ת דאג לקידום שוויון מגדרי באוניברסיטה. להוגנות מגדרית בחירת המועצה תבחר את הנגיד / ה, המשנה לנגיד / ה, סגן/ית הנגיד / ה, ויו"ר נושאי התפקידים הוועד המנהל כאמור בתקנון הכללי. הוועד המנהל יבחר את הנשיא /ה , והמועצה תאשר את מינויו/ה , כאמור בתקנון הכללי. הנשיא /ה י/ תמנה את הרקטור / ית מבין חברי וחברות הסגל הבכיר של האוניברסיטה בדרגת פרופסור מן המניין , בהתייעצות עם הסנאט באמצעות ועדה מייעצת לנשיא /ה שבחר הסנאט, ו באישור הוועד המנהל. הנשיא /ה י/ תמנה את המנכ"ל / ית ואת סגני וסגניות הנשיא /ה באישור הוועד המנהל. הנשיא /ה ימנו את הדיקנים מבין חברי וחברות הסגל הבכיר של האוניברסיטה בדרגת פרופסור חבר לפחות, בהתייעצות עם ועדה מייעצת לנשיא שבחר הסנאט, ו באישור הסנאט. הנשיא /ה י/ תמנה את היועץ/ת להוגנות מגדרית מבין חברות וחברי הסגל האקדמי הבכיר בדרגת פרופסור החברים בסנאט.
12 .13 התקנון הכללי של האוניברסיטה בסמכות הוועד המנהל להתקין תקנון כללי באשרור מועצת האוניברסיטה. התקנון הכללי של האוניברסיטה יקבע את הרכב רשויותיה וי פרט את סמכויותיהן ואת סמכויות נושאי התפקידים ואת השימוש בסמכויות אלו, וכן עניינים אחרים הנוגעים ל אוניברסיטה ומחייבים הסדר כללי או קביעת כללים, הכו ל בהתאם לחוקה זו. .14 שינוי החוקה הצעת שינוי לחוקה לא תידון ולא תאושר אלא בישיבת הוועד המנהל שבסדר יומה תהיה כלולה מראש הצעת השינוי. במסגרת הדיון תוצג עמדת הסנאט בנוגע לשינוי. בעניינים אקדמיים, הסנאט יאשר את השינוי המוצע, טרם הבאתו לדיון בוועד המנהל. החלטת הוועד המנהל בדבר שינוי החוקה תובא לאשרור של מועצת האו"פ ב רוב של שלושה רבעים ) 3/4 ( ממספר החברים הנוכחים ומשתתפים בהצבעה, ובלבד שנוכח מניי ן חוקי, כפי שייקבע בתקנון. בסעיף זה "עניינים אקדמיים" משמע קביעת סטנדרטים אקדמיים ותוכניות אקדמיות בהוראה, בפיתוח אקדמי ובמחקר , הרכב הסנאט וסדרי עבודתו, והכו ל בכפוף לסעיף 3.1.2.15 לתקנון הכללי . .15 שינוי התקנון הכללי הצעת שינוי התקנון הכללי לא תידון ולא תאושר אלא בישיבת הוועד המנהל שבסדר יומה תהיה כלולה מראש הצעת השינוי. במסגרת הדיון תוצג עמדת הסנאט בנוגע לשינוי. בעניינים אקדמיים, הסנאט יאשר את השינוי המוצע טרם הבאתו לדיון בוועד המנהל. החלטת הוועד המנהל בדבר שינוי התקנון הכללי תובא לאשרור של מועצת האו"פ ברוב של שלושה רבעים ) 3/4 ( ממספר החברים הנוכחים ומשתתפים בהצבעה, ובלבד שבעת ההתכנסות נוכח מני ין חוקי, כפי שייקבע בתקנון. בסעיף זה "עניינים אקדמיים" משמע קביעת סטנדרטים אקדמיים ותוכניות אקדמיות בהוראה, בפיתוח אקדמי ובמחקר, הרכב הסנאט וסדרי עבודתו, והכו ל בכפוף לסעיף 3.1.2.15 לתקנון הכללי . .16 המשכיות הכהונה נושאי ונושאות תפקיד ברשות מרשויותיה של האוניברסיטה שנבחרו או מונו, לפי העניין, לתקופה קצובה, כאמור בחוקה או בתקנון הכללי, והתקופה תמה, ימשיכו בכהונתם, ויחולו כל הזכויות והחובות שלהם בתפקיד זה עד בחירה או מינוי של אחרים במקומם .
13 .17 העברה מכהונה הסמכה להחליט על מינוי – משמעה גם הסמכה לבטלו, לפטר את מי שנתמנה או להשעותם מתפקידם , כמפורט בתקנון הכללי. .18 שיפוי חברי המועצה, הוועד המנהל, הסנאט, הנגיד /ה , המשנה לנגיד /ה וסגן / ית הנגיד / ה, יו"ר הוועד המנהל, הנשיא / ה, הרקטור / ית, סגני וסגניות הנשיא /ה והמנכ"ל / ית , חברי וחברות ועדות שהוקמו או יוקמו על - ידי המועצה או הוועד המנהל, וכן כל עובד /ת או בעל /ת תפקיד אחר של האוניברסיטה הפתוחה וכל נאמן /ה שלה ומי שפועל /ת בשמה כדין , אשר יפעלו בקשר לענייניה, וכן יורשיהם ומנהלי עזבונם, ישופו על - ידי האוניברסיטה מתוך נכסיה בעד משפטים, הוצאות, הפסדים, פיצויים וחיובים אחרים אשר הם או יורשיהם או מנהלי עזבונם ישאו או יחויבו בהם כתוצאה מפעולה, השתתפות בפעולה או הי עדר פעולה בקשר למילוי תפקידם או למה שנראה להם בתום - לב כמילוי תפקידם או נאמנותם, אלא אם כן נגרמה עקב רשלנות חמורה או על - ידי מעשה מכוון ; איש מאלה לא יהיה אחראי בעד מעשה או מחדל של אחר, או בעד כל נזק או הפסד אשר נגרמו עקב ביצוע תפקידם או נאמנותם, זולת אם נגרמו כתוצאה מרשלנות חמורה או מ מעשה מכוון. .19 תחילת תוקף והוראות מעבר 19.1 חוקה זו נכנסת לתוקפה ביום 1 לינואר 1982 כפי שקבעה המועצה בישיבתה מיום כ' בחשוון תשמ"ב, 17 בנובמבר 1981 , ותחייב את האוניברסיטה על כל מוסדותיה החל ממועד תחילתה. 19.2 עם תחילת תוקפה של החוקה יתבטל כוחם המחייב של התזכיר ותקנות ההתאגדות של חברת האוניברסיטה הפתוחה )מפעל ניסיוני ( בישראל ושל כל חוקה אחרת שחלה עד אותה עת על פעולתה של האוניברסיטה. 19.3 תקנות אחרות והחלטות שקיבלו מוסדות האוניברסיטה לפני תחילתה של החוקה והיו בתוקף ערב תחילתה, ימשיכו להיות בתוקף כל עוד לא בוטלו במפורש. 19.4 במקרה של סתירה בין הנוסח של החוקה והתקנון הכללי בעברית לבין נוסחם באנגלית, יחייב הנוסח בעברית. 19.5 תיקון מס' 5 של החוקה והתקנון הכללי )להלן: תיקון 5 ( נכנס לתוקף ב 12 - במאי .2010 כל נושאי ונושאות תפקיד אשר מונו כדין לפני כניסת תיקון 5 לתוקף ומשך כהונתם הוגבל בתיקון זה, יראוהו לצורך מניית תקופת כהונתו כאילו מונו לראשונה בעת כניסת תיקון 5 לתוקף.
14 19.6 תיקון מס' 6 של החוקה והתקנון הכללי אושר ביום 29 בדצמבר .2014 בכל מקום בתקנון או בהוראות נוהל של האוניברסיטה ש בו נרשם "סגן הנשיא לעניינים אקדמיים" יבוא במקומו "משנה לנשיא /ה לעניינים אקדמיים". 19.7 תיקון מס' 7 של החוקה והתקנון הכללי אושר ביום .18.5.2015 19.8 תיקון מס' 8 של החוקה והתקנון הכללי אושר ביום .1.6.2016 חברים וחברות בוועדה להענקת תוארי עמית לשם כבוד )כתוארה טרם תיקון מס' 10 לחוקה ולתקנון הכללי( , אשר מונו כדין לפני כניסת תיקון 8 לתוקף ומשך כהונתם הוגבל בתיקון זה, יראו אותם לצורך מניית התקופות כאילו מונו לראשונה בעת כניסת תיקון 8 לתוקף. חרף האמור בסעיף 9.3.2 לתקנון הכללי, בתקופת הביניים ועד להתפנות מקום אחד של חבר /ת ועדה להענקת תוארי עמית לשם כבוד, שהינו חבר מועצה, יעמוד המספר המירבי של חברי המועצה בוועדה על שלושה ) 3 ( חברים. 19.9 תיקון מס' 9 של החוקה והתקנון הכללי אושר ביום .10.5.2018 הגבלת הכהונה לתפקיד מנכ"ל / ית תיכנס לתוקף בתום כהונת המנכ"ל / ית הנוכחי /ת . 19.10 תיקון מס' 10 של החוקה והתקנון הכללי אושר ביום .29.8.2022 חברי הוועדה להענקת תוארי עמית של כבוד, כתוארה טרם תיקון מס' 10 , ימשיכו לכהן כחברי הוועדה להענקת תוארי דוקטור לשם כבוד, ותחול רציפות במינויים. כל אימת שנכתב תארים של כבוד משמע גם תו ארי עמית של כבוד, אשר הוענקו טרם תיקון מס' 10 לחוקה. 19.11 תיקון מס' 11 של החוקה והתקנון הכללי אושר ביום .23.12.2024 בכל מקום בתקנון או בהוראות נוהל של האוניברסיטה ש בו נרשם "משנה לנשיא לעניינים אקדמיים" יבוא במקומו "רקטור / ית". התיקון בסעיף 3.2.7 לתקנון הכללי יי כנס לתוקפו החל מהמינויים שלאחר כניסת התיקון לתוקף.
15 תקנון כללי .1 המועצה 1.1 סמכויות המועצה ואלה סמכויות המועצה : 1.1.1 לאשרר את החוקה ו התקנון הכללי עפ"י המלצת הוועד המנהל . 1.1.2 לאשר את קווי ה מדיניות של האוניברסיטה, כפי שהתווה הוועד המנהל . 1.1.3 לעקוב אחרי ניהול ענייניה, פעולותיה ורכושה של האוניברסיטה על מוסדותיה. 1.1.4 ל המליץ על מדיניות לפיתוח האוניברסיטה. 1.1.5 לדון ולהמליץ על דרכים לגיוס כספים ואמצעים אחרים למימון פעולותיה. 1.1.6 לפקח על הביצוע, אופן ההפעלה ומידת ההפעלה של התקנונים, הכללים והוראות הנוהל לסוגיהם. 1.1.7 לדון בדו"חות הכספיים ולאשררם. 1.1.8 לדון בדו"חות נשיא /ת האוניברסיטה על פעילות האוניברסיטה. 1.1.9 לבחור את הנגיד / ה, את המשנה לנגיד /ה ואת סגן / ית הנגיד /ה . לצרף למועצה חברים כאמור בסעיף .1.3.4.4 1.1.10 לבחור בהמלצת הנגיד /ה , יו"ר הוועד המנהל והנשיא / ה, את חברי הוועד המנהל . לבחור את יו"ר הוועד המנהל והיא רשאית אך אינה חייבת לבחור ממלא / ת מקום ליו"ר הוועד המנהל, כמפורט להלן . 1.1.11 לאשר את מינוי הנשיא /ה . 1.1.12 למנות ועדות קבועות או ארעיות, ולמנות את חבריהן מבין חברי המועצה או מחוצה לה ולקבוע את תפקידיהן ואת סמכויותיהן . 1.1.13 לקבל דיווח שוטף מיו"ר הוועד המנהל על פעולותיו של הגוף האמור , לרבות פעולת ועדת הביקורת, ועל נושאים מהותיים שעלו בדוחות הביקורת . כל סמכות מן המנויות לעיל כוללת גם את הכוח לבטל החלטה, לשנותה או לקבוע בה תנאים או סייגים. סמכות הבחירה והמינוי כוללת סמכות לבטל מינוי, לקבל התפטרות או לפטר.
16 למועצה הסמכות השיורית בכל ענייני האוניברסיטה שלא הוקנו במפורש בחוקה או בתקנון לרשות אחרת של האוניברסיטה, למעט הסמכות השיורית האקדמית שתהא ברשות הסנאט. בסעיף זה, "אשרור" משמעו מתן גושפנקה נוספת אחרי אישור קודם על - ידי רשות אחרת באוניברסיטה. 1.2 מספר חברי וחברות המועצה המועצה תורכב מאישים מהארץ ומחו"ל שיש להם עניין בפיתוחה ובקידומה של ה אוניברסיטה . המועצה תקבע מעת לעת את מספר חברי וחברות המועצה, ובלבד שמספרם לא יפחת מ שלושים ) 30 ( ולא יעלה על שישים ) 60 ( . 1.3 הרכב המועצה 1.3.1 אלו היו חברי / ות המועצה לכל ימי חייהם שהלכו מאיתנו: גברת ג'יימס דה רוטשילד ז"ל , הנגידה הראשונה של האוניברסיטה, שהלכה לעולמה ביום ב' בטבת תשמ"ט ) 10.12.88 .( מר מקס רואו ז"ל , הנשיא המייסד וסגן הנגיד הראשון של האוניברסיטה, שהלך לעולמו ביום ה' בטבת תשמ"ה ) 1.1.85 .( יהא זכרם ברוך. 1.3.2 חבר המועצה לכל ימי חייו , שהלך מאיתנו : לורד ג'יי קוב רוטשילד ז"ל , המשנה לנגיד /ת האוניברסיטה , שהלך לעולמו בי"ז באדר א' תשפ"ד ) 26.2.24 ( . 1.3.3 אלו חברי המועצה בתוקף תפקידם: הנגיד /ה המשנה לנגיד /ה סגן / ית הנגיד /ה הנשיא /ה הרקטור / ית 1.3.4 אלו חברי המועצה האחרים: 1.3.4.1 שני ) 2 ( חברים שתמנה קרן רוטשילד. 1.3.4.2 שניים )2 ( מבין חברי וחברות הסנאט שיבחר הסנאט מבין חבריו, ו לפחות אחד מהם יהיה חבר /ת סגל אקדמי בכיר של האוניברסיטה.
17 1.3.4.3 שלושה ) 3 ( מבין חברי וחברות הסגל האקדמי הבכיר בדרגת מרצה בכיר /ה לפחות , שיבחרו חברי וחברות הסגל האקדמי הבכיר בדרגת מרצה ומעלה בהצבעה חשאית. "הצבעה חשאית" כאמור בחוקה ובתקנון זה יכולה להתקיים גם באמצעות כתב הצבעה, לרבות משלוח בדואר. 1.3.4.4 אופן בחירת חברים וחברות מבין חברי הסנאט וחברי הסגל האקדמי הבכיר עפ"י סעיפים: 1.3.4.2 ו- 1.3.4.3 יבטיח שלפחות שני )2 ( נציגים / ות מבין חברי הסנאט או חברי הסגל האקדמי הבכיר של האוניברסיטה יהיו בדרגת פרופסור מן המניין שלא יכהנו בתפקיד אקדמי - מינהלי ושלא יהיו חברים בוועדה המתמדת . 1.3.4.5 חברות ו חברים נוספים שתצרף המועצה , תוך שמירה על מגוון תחומי ואיזון סקטוריאלי ומגדרי, אשר יהיו נציגי ציבור הפעילים בתחומי העשייה הציבורית, הכלכלית, החברתית, התרבותית, החינוכית והמדעית, לרבות אנשי אקדמיה בעלי שם בארץ ובעולם, ובלבד שמספר חברות חברי המועצה שאינם תושבי ישראל לא יעלה על שליש ) 1/3 ( מחברי המועצה . 1.3.5 נוהל הבחירה של חברות ו חברים על פי סעיף 1.3.4.5 יהיה כדלהלן: הנגיד /ה י/ת ביא לידיעת חברי המועצה את ההצעה לבחור חברים חדשים וי /ת בקש הצעות ל מועמדות ו מועמדים. היו"ר או מי שיוסמך על - ידו/ה, או ועדת מינויים, אם המועצה תכונן כזו, יבדקו עם המועמדות ו המועמדים המוצעים את נכונותם לכהן. רשימת המועמדים שהביעו את הסכמתם לכהן תובא לידיעת חברי וחברות המועצה לא פחות מארבעה - עשר ) 14 ( ימי ם לפני מועד ההצבעה. לפני ההצבעה יכולים חברי מועצה להשמיע את הערותיהם לגבי כל מועמד. כל מועמד מן הרשימה ייבחר בנפרד בהצבעה חשאית. ייבחרו המועמדים, במספר הנדרש, שקיבלו את מספר הקולות הגבוה ביותר, ובלבד שזכו לרוב רגיל של הקולות מבין המשתתפים בהצבעה. 1.3.6 נציג /ת אגודת הסטודנטים של האוניברסיטה הפתוחה יי /ת שב בישיבות המועצה במעמד של משקיף, אלא אם כן קבעה המועצה כי דיונים מסוימים או חלקם יתקיימו ללא השתתפות המשקיף. 1.3.7 בלשכת הנשיא /ה תתנהל רשימת חברי וחברות המועצה ויירשמו בה כל חבר /ת מועצה ומענם , תאריך תחילת חברותם, דרך צירופם או מינויים ותאריך תום כהונתם .
18 1.4 משך הכהונה של חבר י וחברות המועצה 1.4.1 חבר /ת המועצה שנבחרו על - ידי הסנאט או הסגל האקדמי יכהנו בתפקידם במשך שלוש ) 3 ( שנים ממועד בחירתם , ובתום תקופת הכהונה יוכלו להיבחר מחדש לתקופה נוספת )או לתקופות נוספות(. יצאו חברי מועצה כאמור לשבתון או ל חופשה ממושכת או הפסיקו לעבוד באוניברסיטה, ייבחרו חבר /ה אחר / ת להשלמת תקופת כהונתם . 1.4.2 חבר ים וחברות שצירפה המועצה יכהנו תקופה של ארבע ) 4 ( שנים מיום בחירתם . בתום ארבע השנים יוכלו להיבחר לתקופת כהונה נוספת. נוהלי הבחירה יהיו כמפורט בסעיף .1.3.5 בתום התקופה הנוספת יוכלו להיבחר לתקופה נוספת )או ל תקופות נוספות( אם תמכו בכך שני שלישים ) 2/3 ( מחברי וחברות המועצה שהשתתפו בהצבעה חשאית , ובלבד שלפחות שליש ) 1/3 ( מחברי המועצה השתתפו בהצבעה . 1.4.3 כל המינויים במועצה יסתיימו ב 30- בספטמבר של השנה המתאימה. 1.5 הפסקת כהונה 1.5.1 חברי וחברות מועצה יוכלו לפרוש מכהונתם בהודעה בכתב שתימסר לנגיד / ת האוניברסיטה, ולגבי חבר /ה כאמור בסעיפים 1.3.4.1 עד 1.3.4.3 ו - 1.3.4.5 גם למי שמינו או בחרו אותם . פרשו חבר /ה שמונ ו או שנבחרו על - ידי גורם מחוץ למועצה, י /ת ודיע הנשיא / ה לגורם הממנה או הבוחר, לפי העניין , על הצורך למנות או לבחור חבר /ה אחר /ת במקומם . 1.5.2 חבר /ת מועצה שייעדרו מארבע ) 4 ( ישיבות רצופות ייחשבו כאילו ביקשו לפרוש מכהונתם , אלא אם כן קבע / ה הנגיד /ה אחרת. 1.5.3 המועצה רשאית לפי הצעת יו"ר המועצה או שלושה ) 3 ( חברי או חברות מועצה להחליט בהצבעה חשאית שבה השתתפו לפחות שני שלישים ) 2/3 ( מחברי המועצה ושנתקבלה ברוב של שלושה רבעים ) 3/4 ( מן המצביעים, על הפסקת כהונתם של חבר /ת מועצה שתיכנס לתוקפה במועד שת קבע המועצה בהחלטתה . 1.5.4 חברותם של חברי מועצה תפקע במותם או אם הוכרזו כפושטי - רגל או הוכרזו כפסולי - דין או הורשעו בעבירה שיש עי מה קלון או אם נעשה פסול מהיותם חברים במועצה מכוח החוק. 1.6 מועדי התכנסות המועצה 1.6.1 המועצה תתכנס במועדים שיקבע היו"ר , ובלבד שתתכנס לפחות פעמיים בשנה.
19 1.6.2 יו"ר המועצה י / תכנס ישיבה מיוחדת כל אימת שי / תראה צורך לכנסה, או על פי פניי ה בכתב של לפחות עשרה אחוזים ) 10% ( מ חברי המועצה, או של הנשיא /ה או של יו"ר הוועד המנהל אל יו"ר המועצה. 1.7 הזמנה וסדר יום 1.7.1 הודעה על מועד כינוס המועצה תישלח לפחות עשרים ואחד ) 21 ( ימי ם לפני מועד כינוסה. 1.7.2 להזמנה יצורף פירוט של סדר היום. 1.8 מניין חוקי 1.8.1 שליש ) 1/3 ( מחברי וחברות המועצה יהוו מניין חוקי בישיבות המועצה, אולם ישיבה של המועצה שנתכנסה לשם שינוי החוקה או שינוי התקנון הכללי תיפתח ותתנהל אך ורק אם נכחו בישיבה ובהצבעה לפחות מחצית ) 1/2 ( חברי וחברות המועצה. 1.8.2 החלטות המועצה תתקבלנה ברוב רגיל של חברי וחברות המועצה הנוכחים בישיבה, אלא אם כן נקבע אחרת בחוקה או בתקנון זה בקשר לנושא הדיון, ובלבד שיהיה מניין חוקי בעת ההצבעה. 1.9 יושב /ת ראש המועצה נגיד /ת האוניברסיטה י / תשמש יו"ר המועצה. אם נבצר מהנגיד /ה להשתתף בישיבת המועצה י / תמנה הנגיד /ה יו"ר לישיבה מבין חברי וחברות המועצה. אם נבצר מהנגיד / ה למנות יו"ר לישיבה, תמנה המועצה יו"ר לישיבה מבין חברי המועצה הנוכחים בישיבה . 1.10 זכות יתר ליושב /ת הראש אם היו דעות חברי המועצה המשתתפים בהצבעה שקולות, תהא ליו"ר דעה מכרעת. 1.11 מוזמנים לדיון במועצה היו"ר רשאי /ת להזמין לישיבות המועצה במידת הצורך אנשים שאינם חברי המועצה. מי שהוזמן לדיון כאמור רשאי ליטול חלק בדיון, אך לא תהא לו או לה זכות הצבעה. 1.12 פרוטוקול יתנהל פרוטוקול של דיוני המועצה ויו"ר הישיבה יחתום עליו .
20 .2 הוועד המנהל 2.1 בחירה וכהונה 2.1.1 המועצה, בהמלצת הנגיד /ה , יו"ר הוועד המנהל והנשיא / ה, תבחר מבין חבריה ועד מנהל אשר מספר חבריו יהיה לא פחות מעשרה ) 10 ( ולא יותר מ ארבעה - עשר ) 14 ,( והנשיא /ה וה רקטור / ית בכלל זה. שיעור תושבי ישראל בקרב חברי הוועד המנהל לא יפחת מ שמונים וחמישה אחוזים ) 85% .( חלק מחברי וחברות הוועד המנהל יהיו חברי המועצה שהם פרופסורים מן המניין, שניים מחברי הוועד המנהל, בנוסף לנשיא /ה ול רקטור / ית , יהיו חברי / ות סגל אקדמי בכיר של האוניברסיטה הפתוחה בדרגת פרופסור מן המניין שאינם חברים בוועד ארגון הסגל או אינם מכהנים בתפקיד אקדמי - מינהלי ואינם חברים בוועדה המתמדת , כאמור בסעיף 6.3.3 להלן. יתר החברים יהיו נציגי ונציגות ציבור פעילים באחד או יותר מ תחומי התרבות והחברה, המדע, הכלכלה, הטכנולוגיה, המשפט, התקשורת , התעשייה וכיו"ב, ובלבד שלפחות אחד /ת מהם יהיו פרופסור מן המניין מאוניברסיטה אחרת. המועצה תבחר את יו "ר הוועד המנהל באמצעות ועדת חיפוש, כמפורט בסעיף 5.3.1 להלן . המנכ"ל י /ת היה משקיף קבוע בישיבות הוועד המנהל. יו"ר הוועד המנהל, על פי שיקול דעתו /ה , יזמין את יו"ר אגודת הסטודנטים להשתתף בישיבות. 2.1.2 משך הכהונה של חבר /ת הוועד המנהל: משך הכהונה של חבר /ה בוועד המנהל י היה של שלוש ) 3 ( שנים )להלן: תקופת כהונה(, אולם משתמה תקופת הכהונה תוכל המועצה לבח ור אותו/ה מחדש לתקופת כהונה נוספת. נוהלי הבחירה יהיו כמפורט בסעיף .1.3.5 בתום התקופה הנוספת יוכלו להיבחר לשתי תקופות כהונה נוספות לכל היותר אם תמכו בכך שני שלישים ) 2/3 ( מחברי המועצה שהשתתפו בהצבעה חשאית, ובלבד שלפחות חצי ) 1/2 ( מחברי המועצה השתתפו בהצבעה . 2.1.3 חבר /ת הוועד המנהל יוכלו לפרוש מכהונתם בהודעה בכתב שתימסר לנגיד / ה וליו"ר הוועד המנהל . חבר /ת הוועד המנהל שייעדרו משלוש ישיבות רצופות ייחשבו כאילו ביקשו לפרוש מכהונתם , אלא אם כן קבע יו"ר הוועד המנהל אחרת. המועצה רשאית, לפי הצעת יו"ר המועצה או שלושה ) 3 ( חברי מועצה, להחליט בהצבעה חשאית, שבה השתתפו לפחות חצי ) 1/2 ( מחברי המועצה והיא
21 נתקבלה ברוב של שני שלישים ) 2/3 ( מן המצביעים, על הפסקת כהונתו /ה של יו"ר הוועד המנהל או חבר / ת הוועד המנהל, שתיכנס לתוקפה במועד שייקבע בהחלטת המועצה. 2.1.4 חברותם של חבר /ת הוועד המנהל תפקע במותם או אם הוכרזו כפושטי - רגל או הוכרזו כפסולי - דין או אם הורשעו בעבירה שיש עי מה קלון או אם נעשה פסול מהיותם חברים במועצה מכוח החוק. 2.1.5 התפנה מקום חבר /ת הוועד המנהל לפני תום התקופה שלה נבחרו בשל התפטרותם או בשל סיבה אחרת, תבחר המועצה חבר / ה אחר /ת במקומם . הוועד המנהל יוכל להמשיך בפעולתו בהרכבו החסר כל עוד לא מולא המקום החסר על - ידי המועצה. 2.2 סדרי עבודה 2.2.1 הוועד המנהל יקבע את סדרי העבודה שלו ככל שלא נקבעו בתקנון זה, לרבות קביעת משקיפים ומוזמנים, וכן את תדירות התכנסויותיו, ובלבד שיתכנס לפחות שש ) 6( פעמים בשנה. 2.2.2 הוועד המנהל יכונס לישיבה לפי החלטת היו"ר , לפי בקשת הנשיא / ה, או לפי דרישה בכתב של שניים ) 2 ( מחבריו. 2.2.3 היו"ר יקבע את סדר היום של הוועד המנהל, אולם חברות ו חברי הוועד המנהל יוכלו לבקש מ היו"ר להעלות על סדר היום כל נושא נוסף. 2.2.4 המניין החוקי בישיבת הוועד המנהל יהיה לפחות 60% מכלל חבריו, בתנאי שנכללו ביניהם היו"ר או ממלא /ת מקומו /ה , והנשיא /ה או הרקטור / ית . הנשיא /ה וה רקטור / ית יהיו מנועים מלהשתתף בהחלטות על בחירת נשיא / ה לרבות מינוי ועדת חיפוש לנשיא /ה . 2.2.5 החלטות הוועד המנהל יתקבלו ברוב רגיל של המשתתפים בהצבעה, ובלבד שיהיה מניין חוקי בעת ההצבעה. התחלקו הדעות שווה בשווה, תהיה ליו"ר דעה מכרעת. 2.2.6 בישיבות הוועד המנהל בענייני שכר או תנאי עבודה של מי מעובדי ה אוניברסיטה לא ישתתפו ולא יצביעו עובדי ועובדות אוניברסיטה שעליהם חלים התנאים האמורים .
22 2.3 סמכויות אלו סמכויותיו של הוועד המנהל: 2.3.1 קביעת מדיניות ואסטרטגיה ו דיון בתוכניות לקידום האוניברסיטה ופיתוחה, שמביא לפניו הנשיא /ה או חבר /ה מחברי הוועד המנהל. 2.3.2 פיקוח על ניהול ענייני ה אוניברסיטה ונכסיה. 2.3.3 בחירת הנשיא /ה והעברתו /ה מכהונה כמפורט להלן, בכפוף לאישור המועצה. 2.3.4 פיקוח על אופן פעילות הנשיא /ה ומילוי תפקידיו /ה . 2.3.5 המלצה למועצה על שינויים בתקנון ו/או ב חוקת ה אוניברסיטה , כמפורט בסעיפים 15-14 לחוקה . 2.3.6 אישור תקציבי ה אוניברסיטה. 2.3.7 אישור הדו"חות הכספיים . 2.3.8 אישור הקמת יחידות אקדמיות ושינויים בהן. 2.3.9 אישור תוכניות הפיתוח של ה אוניברסיטה, כפי שיביא לפניו הנשיא /ה . 2.3.10 אישור כללים למינוי נושאי משרה בכירים באוניברסיטה )למעט אלו שנקבעו במפורש בחוקה ובתקנון( וקביעת תנאי עבודתם ושכרם. 2.3.11 קביעת מורשי החתימה של האוניברסיטה וסמכויותיהם, ואישור פתיחת חשבונות האוניברסיטה בבנקים . 2.3.12 מינוי רואה /ת החשבון והמבקר /ת הפנימי /ת של ה אוניברסיטה ואישור המינוי של הרקטור / ית , סגני נשיא /ה , המנכ"ל / ית והיועץ / ת המשפטי /ת של האוניברסיטה. 2.3.13 קבלת דיווח שוטף על פעולותיה ועל תוכניותיה של האוניברסיטה. 2.3.14 בחינה מוקדמת של נושאים הטעונים הכרעה במועצה כדי להכינם לדיון כאמור. 2.3.15 דיון והכרעה בכל נושא שהעבירה לידיו המועצה, באופן כללי או במקרה מסוים . 2.3.16 מעקב אחר ביצוע החלטותיה של המועצה. 2.3.17 מינוי ועדת ביקורת, ועדת כספים וועדת השקעות, ו כן מינוי ו עדות משנה קבועות או ארעיות שיכהנו בהן חבריו או אנשים מחוצה להן, קביעת תפקידן ומינוי ראשיהן.
23 2.3.18 קבלת דיווח, שוטף או לפי דרישה, מן המבקר /ת הפנימי / ת, מיו"ר ועדת הכספים ומיו"ר ועדת הביקורת. 2.3.19 ביצוע כל תפקיד נוסף, כפי שיוטל עליו על פי החלטת המועצה. 2.3.20 קבלת החלטה בנושאים המצויים בסמכות המועצה שאינם סובלים דיחוי בתקופה שבין מועדי התכנסות המועצה. החלטה כאמור תופץ בכתב לחברי המועצה והיא תקפה למשך תשעים ) 90 ( יום. אם לא תתכנס המועצה במהלך תקופה זאת, תקיים המועצה הליך של הצבעה בכתב כדי לאשר או לדחות את החלטת הוועד המנהל. .3 הסנאט 3.1 תפקידי הסנאט וסמכויותיו 3.1.1 כללי הסנאט הוא הגוף האקדמי העליון של האוניברסיטה. הסנאט אחראי על קביעת סטנדרטים אקדמיים, והוא י שקוד על שמירת רמת ה של הפעילות האקדמית של האוניברסיטה, במיוחד רמתם של הסגל האקדמי ותוכניות הלימודים האקדמיים , ויתווה את תוכניות הפיתוח האקדמיות. 3.1.2 אלו סמכויות הסנאט: 3.1.2.1 הסנאט יקבע את המדיניות האקדמית בנושאי מחקר, פיתוח והוראה. 3.1.2.2 הסנאט יקבע ויעדכן, מעת לעת, את תוכניות הלימודים האקדמיות באוניברסיטה ואת תוכניות הפיתוח. 3.1.2.3 הסנאט ימליץ על פיתוח הקורסים האקדמיים, חידושם או ביטולם לפי נוהל שיקבע לשם כך. 3.1.2.4 הסנאט ידון ויחליט בכל הקשור בהקמת יחידות אקדמיות חדשות. 3.1.2.5 הסנאט יקבע את התקנונים האקדמיים השונים. 3.1.2.6 הנשיא /ה י/ת אשר בשם הסנאט את רשימות מקבלי התארים האקדמיים של האוניברסיטה. 3.1.2.7 הסנאט ישמור על נורמות מקצועיות ואתיות של הסגל האקדמי. 3.1.2.8 הסנאט רשאי להמליץ לפני הוועד המנהל על קוד אתי וכללים להתנהגות הסגל האקדמי.
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk0MjAwOQ==