לאחר המלחמה בעיראק  

שי פלדמן, משה גרונדמן (עורכים)

לאחר המלחמה בעיראק

 

האם היה בידי עיראק נשק להשמדת המונים ערב המלחמה ? האם ניתן לכפות משטר דמוקרטי על עיראק? האם עלולה עיראק להפוך למוקד של חוסר יציבות אזורי? כיצד תיראה המערכת בינלאומית בהנהגתה של היפר מעצמה - ארצות הברית? מה ניתן ללמוד ממלך המלחמה על המהפכה בעניינים צבאיים? כיצד עיצבה התקשורת את דעת הקהל במהלך המלחמה? שאלות אלה ונוספות נבחנות בספר זה, שעיסוקו המרכזי הוא הערכת תוצאות המלחמה בעיראק.

 

ההקשר הישראלי של המלחמה מוצא ביטויו בקובץ זה, בבחינת סוגיות מרכזיות כמו: מעמדה האסטרטגי של ישראל ; מאזן העוצמה הישראלי-ערבי ; השפעת היעלמותה של החזית המזרחית על מדיניות הביטחון של ישראל ; התנהגות הציבור ערב המלחמה ובמהלכה ; מרכיבי מדיניות ההגנה על העורף.

 

ארבעה עשר המאמרים בקובץ זה, שנכתבו על ידי חברי צוות המחקר של מרכז יפה למחקרים אסטרטגיים, מציגים ניתוח מקיף של השלכות המלחמה ומשמעויותיה על המערכת הבינלאומית, המערכת האזורית וישראל. מגוון המאמרים המוצגים כאן יוצר תמונה מלאה ובהירה ומאפשר לקורא להבין את היבטיה השונים של המלחמה.

 

ד"ר שי פלדמן עומד בראש מרכז יפה למחקרים אסטרטגיים מ-1997. הוא כיהן החוקר בכיר במרכז מאז הקמתו. ד"ר פלדמן חבר בהנהלת מכון בלפר למדע ויחסים בינלאומיים באוניברסיטת הארוורד והיה חבר בוועדה המייעצת למזכ"ל האו"ם בענייני פירוק נשק. ד"ר פלדמן פרסם ספרים ומאמרים רבים על תפוצת הנשק הגרעיני והפיקוח על הנשק באזור, על מדיניות ארצות הברית במזרח התיכון ועל יחסי ארצות-הברית - ישראל.

 

 

משה גרונדמן, מנהל הפרסומים של מרכז יפה למחקרים אסטרטגיים. מר גרונדמן ערך עת הספר ביטחון ישראל  1991-1967: ביבליוגרפיה מוערת וממויינת (1991), וכן כינס וערך את הספר  הערכה זהירה: קובץ מאמרים מאת אהרון יריב (1999).