מחקרים בהיסטריה

זיגמונד פרויד ויוזף ברויאר


מחקרים בהיסטריה

 

יותר מכל ספר אחר מתעד מחקרים בהיסטוריה את היווצרות הפסיכואנליזה ברגעיה הראשונים. במרכזו עומד סיפורה של אנה או, החולה של ד"ר ברויאר שהמציאה את המושג 'טיפול בדיבור' והציתה את דמיונו של פרויד. בארבעה תיאורי - מקרים נוספים מציג פרויד את ניסיונותיו הראשונים בטיפול בדיבור, בסגנון מרתק המשתלב בחשיבה טיפולית יצירתית וחדשנית.

 

את מחקרים בהיסטריה ניתן לקרוא גם כתיעוד התהליך הנפשי של פרויד, כשהניח את היסודות ליצירת הפסיכואנליזה. בכישרון ספרותי נדיר חושף פרויד את רגשותיו ואת הרעיונות העולים בו במפגש עם חולות ההיסטריה.

 

כישוריו הספרותיים של פרויד הפכו את תיאורי- המקרים שלו ליצירת מופת, שפרצו אל מחוץ לגבולותיה המקצועיים של הפסיכואנליזה. עד היום מרתקים תיאורי - המקרים המעטים שכתב קוראים רבים, הנשבים בקסמיהם.

 

מחקרים בהיסטריה הוא הפרסום הראשון שבו הציג פרויד את רעיונותיו החדשניים, שלא איבדו מרעננותם. גם היום, לאחר מאה ועשר שנים, ממשיך הטיפול בחולות ההיסטריה לעורר מחלוקות ורגשות עזים. 

 

 ספרים נוספים: זיגמונד פרויד/ איש הזאבים, זיגמונד פרויד/ הנס הקטן, זיגמונד פרויד/ איש העכברושים, זיגמונד פרויד/ שתי נשים היסטריות, דרור גרין/ פרויד נגד דורה. דרור גרין/ רצח בפורום החדש, בהכנה: זיגמונד פרויד/ שרבר