לקראת ניהול - תכנית להכשרת מנהלים לבתי ספר

לקראת ניהול

תכנית להכשרת מנהלים לבתי ספר באוניברסיטה הפתוחה

מה בתכנית?

התכנית לקראת ניהול להכשרת מנהלים לבתי ספר מתמקדת בזהות המנהל העכשווי:

  • מנהל שהוא מנהיג פדגוגי, חינוכי וחברתי במציאות הישראלית.
  • מנהל שהוא מנהיג סביבה חינוכית-לימודית המחויבת לכלל תלמידיה.
  • מנהל המוביל את הארגון החינוכי שהוא עומד בראשו אל אתגרי המחר.
  • מנהל המוביל קהילת לימוד חדשנית ומאתגרת.
  • מנהל המתמודד עם היבטים יישומיים של ניהול בית הספר בסביבה מורכבת ומשתנה.

התכנית לקראת ניהול נועדה לחבר בין ההלכה למעשה ולתת מענה לצורכי מנהלים בתחילת דרכם, הן בתקופת ההכשרה והן בצעדיהם הראשונים בתפקידם החדש.

התכנית לקראת ניהול מסייעת למנהל בפיתוח תפיסת עולם פדגוגית-ניהולית אישית בהתאם לאישיותו כדי שיוכל להתאימה לאופי בית הספר שאותו הוא ינהל בעתיד. התכנית מתמקדת בתכנים הרלבנטיים לניהול בית ספר בסביבה עדכנית עתירה בטכנולוגיות מידע ולמידה.

ביסודה של התכנית לקראת ניהול מונח העיקרון שהמנהל שנמצא בתחילת דרכו ימשיך להתפתח מבחינה מקצועית ולפתח מיומנויות וכלים מקצועיים גם לאחר שישתלב בתפקידי הניהול.

מהן המטרות המוגדרות למהלך התכנית?

  • התוודעות אל תאוריות, אל תפיסות ואל מודלים בתחומי הניהול והמנהיגות החינוכית.
  • היכרות עם מערכות החינוך והתרבות הבית ספריות בישראל.
  • היכרות מעמיקה עם תפקידו של מנהל בית הספר ועם המורכבות הכרוכה בכך.
  • פיתוח זהות פדגוגית-ניהולית אישית.
  • הקניית ידע, מיומנויות וכלים לניהול בית הספר.
  • הכרת העולם הדיגיטלי והשתמעויותיו ללמידה, להוראה, לחִברות ולניהול.

במה תתמקד התכנית?

  • יצירת תשתית עיונית-תאורטית תוך עיון ביקורתי בתאוריות ובמושגים מרכזיים בתחום.
  • דיון בהיבטים הפדגוגיים הנובעים מהשונוּת הקיימת בין לומדים, ממגוון הדרכים לקידום הלמידה, מהתנאים הנדרשים ליישום מוצלח ומהדילמות ומהקשיים שבדרך.
  • דיון בהיבטים הניהוליים ברמת בית הספר ובירור היחס שבין המציאות הניהולית בבית הספר לבין התפיסה הפדגוגית של מנהל בית הספר ושל צוותו.
  • בירור ההשלכות המעשיות של יישומי התכנית בבית הספר שבו מלמד המשתתף בתכנית ובבית הספר שבו הוא נמצא בהתנסות המעשית שלו.
  • הכרה והבנה של הפערים בין התאוריה ליישום; דיון בסיבות לפערים ובמורכבותם.
חזרה
 
הקלד בתיבה למטה את הקוד המופיע בתמונה.