מחקרו של ד"ר עפר ריעני בקפסולת הזמן בספריה הלאומית
מחקרו של ד"ר עפר ריעני, חוקר בכיר בכימיה במחלקה למדעי הטבע והחיים באוניברסיטה הפתוחה, נבחר לאחד מתוך 24 המחקרים שיוצגו בקפסולת הזמן בספריה הלאומית.
 
פרויקט קפסולת הזמן של העם היהודי, היא  קפסולה מעוצבת שאליה יוכנסו פריטים המייצגים את המדע והטכנולוגיה הישראליים  בעשור האחרון. במקום שבו תוצב הקפסולה ייתלה שלט עם הסברים על הפריטים שבקפסולה שיוצגו לקהל הרחב כשבניית הספרייה הלאומית החדשה תושלם בעוד מספר שנים.  הקפסולה תעוצב על ידי האומנית אופירה אבישר ועל ידי אוצר האומנות דורון פולק.
 
הקפסולה היא מיכל גדול מנירוסטה עם ציורים שאליו יוכנסו 24 פריטים המשקפים את הפעילות המדעית של מוסדות המחקר והאוניברסיטאות בישראל בעשורים האחרונים.

בתמונה מצולם ד"ר עפר ריעני עם מולקולות שמייצגות את מחקרו, זה הפריט שיכנס לקפסולה.
הפריט מייצג את המחקר: תעלות כלוריד סינתטיות – גישה חדשנית למחלות גנטיות. תרכובות סינתטיות שנקראות סמיתיו-במבוס[6]אוריל, הן מולקולות חדשות שפותחו על ידי החוקר ד"ר עופר ריעני מהמחלקה למדעי הטבע והחיים באוניברסיטה הפתוחה במחקר משותף עם הטכניון ועם אוניברסיטת ג'ילין בסין. המולקולות בעלות צורה של שני גביעים המחוברים בתחתיתם, בדומה למקטע של קנה במבוק ומכאן שמן. המולקולות מסוגלות לחדור דרך קרום התא השומני תוך כדי שהן נושאות יונים שליליים, ובאופן סלקטיבי יוני כלוריד. הייחודיות של המולקולות שפיתחו החוקרים היא בכך שמנגנון הפעולה שלהן אינו תלוי בנוכחות יונים אחרים בסביבת התא, לעומת מנגנון הפעולה של מולקולות סינתטיות אחרות שפותחו עד כה. החוקרים מאמינים שבעזרת מולקולות אלו אפשר יהיה לבנות תעלות כלוריד סינתטיות המובילות יוני כלוריד אשר חיוניים לפעילות התא. המחקר מתמקד בהתכנות יישומית לבניית תעלות כלוריד סינתטיות שמיועדות לטיפול במחלות גנטיות כמו סיסטיק פיברוזיס, סינדרום בארטר ומחלות כלי-דם אשר נגרמות כתוצאה מפעילות לא סדירה, או היעדרן של תעלות כלוריד במערכת התא.