ד"ר נינה פינטו-אבקסיס
האוניברסיטה הפתוחה מברכת את ד"ר נינה פינטו- אבקסיס, כלת פרס ראש הממשלה ע״ש לוי אשכול לסופרים עבריים לשנת 2018.
ד"ר נינה פינטו-אבקסיס מהמחלקה לספרות לשון ואמנויות באוניברסיטה הפתוחה, היא חוקרת וסופרת. מחקריה מוקדשים ללשון ולספרות של היהודים הספרדים בצפון אפריקה דוברי החכתייה, שפה המכונה הלאדינו של יהודי צפון אפריקה ובמשקעיה של שפה ותרבות זו שנשתמרו בשיח היומיומי בישראל. במקביל, יצירתה הספרותית, שבמרכזה חווית ילדות ישראלית בעיר אשקלון, מתארת באופן שובה לב את עולמה של ילדה בעולם של סבתות ודודות הדוברות לשונות שונות, לאדינו ויידיש. לסיפורים של אבקסיס גוון לוקאלי מובהק, אך בד בבד הם מצליחים לקיים רובד אוניברסאלי המשקף את מאבקו של האדם למשמע את חייו, תוך מעברים מטלטלים בין שפות ותרבויות. הן מחקריה והן יצירתה של פינטו אבקסיס נטועים בהווה הישראלי אך מהדהדים ומשמרים תרבות יהודית עשירה ורבת גוונים.
כמדי שנה מעניקים משרד התרבות והספורט וקרן רה"מ לסופרים עבריים את פרסי היצירה לסופרים ומשוררים הכותבים בשפה העברית, כאות הוקרה על פועלם בתחומי הספרות השונים: שירה, סיפורת, מחזה, מסה, ביקורת ועריכה ספרותית. ועדת השיפוט בראשותה של העיתונאית ציפי גון גרוס ולצידה פרופ' צבי מרק, והמשוררת חוה פנחס כהן החליטו להעניק השנה את הפרס ל-14 זוכים. הפרס בשווי כולל של 700,000 ₪ יתחלק באופן שווה בין הזוכים ולכל אחת ואחד יוענק פרס בשווי 50,000 ₪.

בנוסף לד"ר פינטו-אבקסיס זכו השנה:
שולה מודן, גלילה רון פדר עמית, זיוה שמיר, בכל סרלואי, פיני רבנו, נעמי בן גור, סלין אסייג, חמוטל בר יוסף, ריקי דסקל, רפי וייכרט, חיותה דויטש, יונתן ברג, דרור בורשטיין.