10 מציג רגע של אסון שבו היצור האנושי, חשוף בפגיעותו, פוגש את הפנים ההרסניות של הקדמה הטכנולוגית בדמות נשק להשמדה פלטניק מתמקד מחווה לגרניקה המונית. ב ברגע הנוכחי, שבו נדמה כי הגבול בין האנושי לטכנולוגי נפרץ סופית ואנו עומדים על סיפו גרניקהשל עידן פוסט-אנושי. לצד זאת, מהדהדת בעוצמה את הטראומה הקולקטיבית באוקטובר. 7 של אזרחי ישראל לאחר טבח ה־ הפוסט-אנושי: מחווה לגרניקה במיצב פלטניק מחלץ דמויות בודדות מתוך הקומפוזיציה המונומנטלית של פיקאסו: התינוק, הסוס, הציפור, האיש המוטל על הקרקע, האישה הזועקת שידיה מונפות בייאוש, אישה נוספת נשקפת מחלון בית בוער, יד ללא גוף, ה"שמש" שמאירה את הזוועה, ולבסוף הפרח – רמז זעיר לחיים ולתקווה שפיקאסו נטע בלב המאפליה. פלטניק משחרר את הדמויות הללו מכבלי הקומפוזיציה ומעניק להן מרחב אינדיווידואלי שבו הן חופשיות לבטא את ייסוריהן ואת חוסר האונים שלהן. ידיו של פלטניק נראות מנפישות את הדמויות בעבודת הווידיאו: הן מושכות בחוטים המניעים את כנפיה ואת צווארה של הציפור ואת ידיו של התינוק וגם במוט המפעיל את עלי הכותרת של הפרח. האובייקטים המוצגים בחלל הגלריה, לעומתם, מוּנעים באמצעות מנועי סרוו, ואלה גם אלה מגיבים למבקרים באמצעות תקשורת עם מצלמות ועם חיישני תנועה המותקנים בחלל. כך, התינוק פוקח את עיניו ועוקב במבטו אחרי המבקר, הסוס מניע את גפיו באוויר בחוסר אונים טרגי והפרח נפתח ופורש את כותרתו. אחדות מן הדמויות אף לוחשות אל המבקרים , וידיאו חד-ערוצי 2024 ,תמוז. מישל פלטניק, 4 תמונה הבוערות של העידן הנוכחי, ובהן החשש מאובדן האנושיות למול האצה בתמורות .21 הטכנולוגיות בפתח המאה ה־ עניינו המתמשך של פלטניק ביצירותיו הפוליטיות של פיקאסו הוביל אותו לפנות ). ציור זה 1937( גרניקהלציורו המונומנטלי נוצר כתגובה להרג ההמוני של אזרחים בעיירה הבאסקית גרניקה בעקבות הפצצה אכזרית של חיל האוויר הגרמני-נאצי במהלך מלחמת האזרחים בספרד. הציור האיקוני של פיקאסו
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk0MjAwOQ==