PostHum_Condition_A_Tribute_to_Guernica

7 Figure 1. Michel Platnic, Self Portrait 2009 ,דיוקן עצמי. מישל פלטניק, 1 תמונה ציור ישיר על הגוף ועל הפנים נכנסים פלטניק ושותפיו לתוך עורן של הדמויות המעונות של בייקון, אשר בהיעדר מעטפת עור מגוננת נראות חשופות עד כאב. פלטניק משתמש בציור ישיר על העור כדי לתווך את האימה ואת אובדן האנושיות באופן בלתי אמצעי, אך בה בעת הוא מחזיר לדמויות הללו משהו מאנושיותן – הוא מעניק להן את היכולת לנשום ולספר את סיפורן באמצעות תנועה במרחב, צר וכולא ככל שיהיה. פלטניק Bordermine בדומה לכך, בסדרה ופרפורמרים נוספים מגלמים דמויות מעבודות על נייר של אגון שילה. בעבודות הווידיאו המרכיבות את הסדרה, הגבול שבין משטח הרישום לבין נפח הגוף החי בעקבות "נער מיטשטש. בעבודת הווידיאו ) פלטניק 3 (תמונה שוכב (אריך לדרר)" כלא את עצמו במעטפת בד הדוקה, באופן שהעלים את גופו לתוך פני השטח של הרישום. ראשו ופניו, אשר עוטים את דיוקנו של הנער אריך לדרר מן הרישום של שילה, הם האלמנט היחיד שבו ניתן להבחין בסימני חיים. למעשה רק העיניים נעות בעבודת דקות איננה 16:35 וידיאו זו, אשר לאורך מסגירה את נוכחותו של גוף חי ונושם. גופו של האמן כמו מתמוסס אל תוך הנייר או אל תוך הרישום של האמן האחר. כך או כך הוא מאבד את נוכחותו המובחנת ומתעורר חשש כבד לשלמותם של הגוף ושל ה"אני". ואכן, , הבנויה על כפל Bordermine כותרת הסדרה border (גבולי) ו־ borderline המשמעות שבין (הגבול שלי), מסבכת ומערערת את mine רעיון ה"אני" כישות תחומה ומוגדרת היטב באמצעות גבולות של זהות ומעטפת של עור, במובנו הממשי והסימבולי כאחד. עטיית עורן של דמויות מן הציור המודרני, כאן באחד ממופעיו החרדתיים ביותר, היא מעשה שיש בו מן החשש מפני התמוססות המעטפת ואובדן צלם האנוש והתגוננות באמצעות שכבת עור חיצונית נוספת שמקורה בציור. גילה פלטניק עניין בבינה מלאכותית 2023 ב־ יוצרת ובהשפעתה האפשרית על הסובייקט האנושי. שתי העבודות הראשונות בסדרה נוצרו בתהליך שפיתח PostHum Condition פלטניק ובו הוא מכניס תהליך גנרטיבי אל

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk0MjAwOQ==