sustainability_and_environment-research_center_report-2-25

81 נקיטת צעדי היערכות אישיים לשינויי אקלים: תובנות על סמך עמדות הציבור הערבי בישראל המלצות לאמצעי היערכות אקלימיים במרחב הציבורי 5.3 על הרשויות הרלוונטיות לאמץ עקרונות וכלים שיסייעו בניהול בר-קיימה של מי הנגר ובקירור המרחבים הציבוריים בקיץ ובייחוד בגלי חום. הרשויות המקומיות, בסיוע טכני הגורמים הרלוונטיים ליישום ההמלצה: ותקציבי התואם את צורכי הרשות מטעם משרדי הממשלה הרלוונטיים. על ידי הטמעת אמצעים במרחב הציבורי, ובכלל זה כיסוי קרקע מחלחל והגברת ההצללה באמצעים כגון עצים, יגבירו הרשויות המקומיות את אמצעים דומים גם מודל להטמעת וישמשו עבורם מודעות התושבים במשקי הבית הפרטיים. • הצללה על ידי עצים והתקנת אמצעי מיתון חום עירוני אחרים: יש לתעדף את מרחבי הפעילות הציבוריים של אוכלוסיות פגיעות לחום, כגון גני שעשועים ומגרשי ספורט וכן המדרכות והמתחמים הסמוכים לבתי הספר, למתנ"סים, למרכזים לאזרחים ותיקים ולמרפאות. לניהול מי הנגר הכולל צמצום אטימוּתה • ניהול בר-קיימה של מי נגר: של הקרקע יש כלים רבים, ועל הרשויות המקומיות מוטלת האחריות ליישם את הכלים המתאימים ביותר לצורכי הרשות בדרכים מיטביות. יתר על כן, עליה להציג ואף להטמיע אמצעי חלחול או השהיה של מי נגר המתאימים לשילוב במשקי הבית, ובכלל זה ריצוף מחלחל ואמצעים נוספים כגון גגות ירוקים, שאינם כלולים במחקר זה. צעדים אלה עשויים להגביר את מודעות משקי הבית לנגישותם של האמצעים והפתרונות הרלוונטיים, לצד פיתוח ידע טכני והטמעתו בדגשים מקומיים. • בניית יחסי אמון עם הקהילה וגיוס התושבים לתחזוקת המרחבים רתימת התושבים ושיתופם בתכנון פרויקטים במרחב הציבורי הציבוריים: וביישומם עשויים למנף את הנכונות להתנדבות.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk0MjAwOQ==