34 יוסף ג'בארין, אפרת איזנברג דימה אבו-אלעסל, שירן נדלר ריאלפה נגישות אמורה בין השאר להגביר את השימוש של תחבורה ציבורית – התושבים בתחבורה הציבורית, מתוך שאיפה לשמור על שגרה גם בעת אירועי אקלים קיצוניים, אם כי עידוד השימוש בתחבורה ציבורית נועד במקורו לעניין הפחתת הפליטות, שאף הוא כשלעצמו מקיים אספקטים של אדפטציה למניעת אירועי קיצון אקלימיים – אם בהפחתת זיהום האוויר ואם בצמצום היווצרותם של איי חום עירוניים. דוח של ארגון ) – הרשת המובילה בעולם של ערים הנאבקות בהתחממות 2023( C-40 הגלובלית – מתייחס לאמצעים אחדים שערים יכולות לאמץ כדי לשפר את התחבורה הציבורית בתחומיהן במדדים של נגישות, כוללנות התקנת מיזוג )1 והוגנות, בייחוד ביחס לאוכלוסיות העניות. לדוגמה: ( כאמצעי לעידוד מגוון האוכלוסיות בכל האוטובוסים והרכבות בעיר – הקצאת )2 להשתמש בתחבורה ציבורית גם כששוררים גלי חום קיצוניים; ( הקניית קדימות בקיצור מסלולי נסיעה לתחבורה ציבורית בלבד – תכנון מסלולי נסיעה )3 משך הנסיעה בהשוואה לכלי רכב פרטיים; ( חיבור אזורי המגורים עם אזורי התעשייה ועם יעדים אחרים יעילים – שמשמשים את כלל האוכלוסייה ומספקים שירותים, כגון מוסדות החינוך; » צילום: זאב שטיין, מתוך אתר פיקיויקי
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk0MjAwOQ==