32 אור קרסין, שולה גולדן (. השפעתם 1.43 להשפיע על שיפור איכות החיים ביישוב בלט פחות בהשפעתו (פי – פחות מהשפעתם הממוצעת 1.63 הממוצעת של שני משתנים מנבאים אלה היא של משתני הסביבה ומשתני הביטחון האישי. במצטבר, השפעתה של קטגוריית משתני התחבורה היא משתני התחבורה: השולית ביותר, והפוטנציאל של כל אחד מהם לנבא שביעות רצון מאזור המגורים אינו גדול. מקרב המשתנים בקטגוריה זו, איכות תשתיות התחבורה ביישוב – כבישים, מדרכות, איכות תאורת הרחוב והת ִִמרור – היא בעלת ההשפעה הבולטת (, ועוד פחות 1.32) ), ולאחריה שביעות הרצון מהתחבורה הציבורית 1.58( ביותר (. השפעתם הממוצעת של 1.19) מכך משפיעה שביעות הרצון מהתחבורה ) מדורגת אפוא אחרונה ברשימת ארבע 1.37( המשתנים המנבאים בקטגוריה זו קטגוריות המשתנים (נספח ב'). המתאם בין כל 2021 כפי שעולה מנספח ג׳, במודל הרגרסיה הלוגיסטית לשנת אחד מהמשתנים לבין שביעות רצון התושבים מאזור מגוריהם נמצא מובהק סטטיסטית – למעט המתאם במשתנים מגדר ותחבורה לעבודה שנמצא . לגבי המתאם בין משתנה הדתיות 2014 מובהק סטטיסטית רק במודל לשנת – בשתי 2014 לבין שביעות רצון מאזור המגורים, נרשמה עקביות לעומת מודל נקודות הזמן לא נמצאה מובהקות סטטיסטית ביחס למשתנה זה. מקרב משתני הרקע, בשתי נקודות הזמן שנבדקו, המשתנים בעלי ערך הניבוי הגבוה ביותר הסיכוי של תושבים ביישובים 2021 הם גודל יישוב ומצב סוציו-אקונומי. בשנת 0.15 – עלייה של 0.67 בינוניים וגדולים להיות מרוצים מאזור מגוריהם הוא . למתגוררים ביישובים כפריים או קהילתיים שאוכלוסייתם 2014 לעומת בשנת להיות מרוצים ממקום מגוריהם 1.5 תושבים סיכוי של כמעט פי 2,000־ קטנה מ לנתוני 2021 בהשוואה למתגוררים ביישובים גדולים יותר. מהשוואה בין נתוני )1.25( (, הגיל 1.50) עולה כי השינוי בהשפעתם של המצב הסוציו-אקונומי 2014 ) על מידת שביעות הרצון של התושבים ממקום מגוריהם הוא 0.78( והלאום מזערי בלבד. כפי שנראה בהמשך, קבוצת המשתנים הסביבתיים הם בעלי כושר מכלל הגורמים שנבדקו, ניקיון המרחב הציבורי הוא המשפיע ביותר על הסיכוי לשביעות רצון מאזור המגורים 2021 ל־ 2014 – השפעה שאף התגברה בין
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk0MjAwOQ==