9 התיקוף ניתן היה ללמוד על מגמות יומיות ועונתיות בנסיעה בתחבורה הציבורית בכל עיר, ולצד זאת גם לחשב עבור כל תחנת הסעה כמה נוסעים בממוצע עברו בה בשעות היום בעונה החמה. מפות הצל איפשרו לנו לחשב את רמת ההצללה בעונה החמה בדרך לכל תחנה או ברחובות באזורים שונים בעיר. באמצעות שני מאגרי הנתונים האלה חישבנו מדד חדש, מדד תיעדוף ההצללה, שכימת עד כמה נחוץ להוסיף הצללה ברחובות לפי מצב ההצללה הממוצע ושיעור השימוש בתחבורה הציבורית בשעות היום. במחקר זה אנו מציגים שני מדדים לתיעדוף הצללה: האחד, ברזולוציה של תחנת הסעה בודדת, מבוסס על ניתוח מצב ההצללה בגישה רגלית לכל תחנת הסעה ועל מספר הנוסעים מאותה תחנה; האחר, ברזולוציה נמוכה בהרבה של אזור סטטיסטי, מבוסס על ניתוח מצב ההצללה ומספר הנוסעים הממוצע בכל התחנות באזור סטטיסטי מסוים. מבין השניים, מדד תיעדוף ההצללה בתחנות הוא מדד ממוקד, עשיר ומפורט יותר מבחינה גאוגרפית, אולם חישובו מורכב יותר. מניתוח תוצאות המיפוי של מדד תיעדוף ההצללה בתחנות ובאזורים סטטיסטיים אפשר לקבוע כי שימוש במדד המורכב יותר לחישוב (תיעדוף הצללה בתחנות) מניב תוצאות ממוקדות יותר מבחינה מרחבית, כולל הבלטת מרכזי פעילות משניים שלא זוכים להבלטה בניתוח על פי אזורים סטטיסטיים. מנגד, משני המדדים הסקנו כי בכל עיר שניתחנו יש להקדים ולמקד את פעולות הצללה באזורים הגובלים ברוב תחנות הרכבת העירוניות, ומבחינה זו ניתן חישוב מדדי תיעדוף ההצללה בארבע הערים שבחנו במחקר חשף הבדלים ניכרים בין הערים, הן ברמת השימוש בתחנות הסעה שונות בעיר הן בתנאי ההצללה בגישה לתחנות, וסייע לאתר נקודות תורפה מרכזיות בנגישות האקלימית לתחנות הסעה בכל עיר כיצד להבטיח נגישות אקלימית לתחבורה ציבורית?
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk0MjAwOQ==