10 להסתמך גם על מדד תיעדוף ההצללה באזורים סטטיסטיים כדי להגדיר אזורים של עדיפות גבוהה להצללה ביחס לכל שטח העיר. חישוב מדדי תיעדוף ההצללה בארבע הערים שבחנו במחקר חשף הבדלים ניכרים בין הערים, הן ברמת השימוש בתחנות הסעה שונות בעיר הן בתנאי ההצללה בגישה לתחנות, וסייע לאתר נקודות תורפה מרכזיות בנגישות האקלימית לתחנות הסעה בכל עיר. הבדלים אלה מדגישים את חשיבות המיפוי הפרטני של תנאי ההצללה ושיעורי הנוסעים בכל עיר לפני שמחליטים על פעולות לתוספת הצללה במרחב העירוני. המיפוי שהופק במהלך המחקר מאפשר לקבוע כי השיטה שאנו מציגים כאן ניתנת ליישום קל יחסית בקנה מידה רחב בכל הערים בארץ לצורך תיעדוף ברור של רחובות ואזורים שבהם נדרשות פעולות לשיפור ההצללה. ביישום נרחב של שיטה זו גם בערים נוספות, היא עשויה לאפשר למקבלי החלטות ולמתכננים לאתר נקודות תורפה חזרתיות בנגישות האקלימית של תחבורה ציבורית בכל רחבי הארץ, וכן להשוות את רמת הנגישות האקלימית בין הערים השונות. המדדים שפיתחנו בעבודה זו, יחד עם מדדים חברתיים־כלכליים מרחביים, עשויים גם לחשוף פערים בנגישות האקלימית לתחבורה ציבורית שפוגעים במיוחד בנגישותן של אוכלוסיות מוחלשות למשאב ציבורי זה. המדדים שפיתחנו בעבודה זו, יחד עם מדדים חברתיים־כלכליים מרחביים, עשויים גם לחשוף פערים בנגישות האקלימית לתחבורה ציבורית שפוגעים במיוחד בנגישותן של אוכלוסיות מוחלשות למשאב ציבורי זה כיצד להבטיח נגישות אקלימית לתחבורה ציבורית?
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk0MjAwOQ==