sustainability_and_environment research_center_report-1-25

15 עצמן ולא התייחסו לנוחות האקלימית לאורך הדרכים הרגליות שמובילות אליהן. בישראל ידוע כי תנאים של היעדר צל עשויים להשפיע בצורה חריפה Aleksandrowicz & Pearlmutter,( על עומסי החום על הולכי הרגל ), וצפוי היה משום כך שדרכי גישה אל תחנות 2023; Middel et al., 2021 ההסעה שחשופות יותר לשמש יקטינו את הנכונות להשתמש בתחבורה ציבורית, הגם שקשה למצוא לכך ראיות אמפיריות במחקר. למרות זאת, מדדים המאפשרים לכמת את הנגישות האקלימית של תחנות ההסעה ולאמץ מדיניות עירונית לשיפורה כמעט שאינם בנמצא. בישראל חל בשנים האחרונות שינוי משמעותי בתשומת הלב הציבורית שניתנת לנוחות אקלימית ברחובות ובשטחים ציבוריים פתוחים, עם דגש מיוחד להפחתת עומסי חום באמצעות הצללה. העניין הגובר בהצללה מיום 1022 אף זכה להכרה ממשלתית עם אישורה של החלטת ממשלה לקידום הצללה ברחובות עירוניים באמצעות עצים, כמרכיב 23.1.2022 מרכזי בהתמודדות המרחבית בישראל עם תוצאות ההתחממות העולמית. עם זאת, בהחלטת הממשלה ובמסמכים נוספים שפורסמו מאז (ילינק ), ניכר קושי בהתוויית שיטות לתיעדוף 2024 ; איזק ואח', 2023 ושווץ, פעולות ההצללה. מאחר שאין באפשרותה של אף רשות מקומית להוציא אל הפועל בו־ זמנית פעולות הצללה בכל הרחובות והשטחים הציבוריים שבהם קיים מחסור משמעותי בהצללה, על כל רשות לגבש שיטה סדורה לתיעדוף פעולות אלה. על מנת להבטיח מיקוד נכון של ההשקעה הציבורית בתוספת ההצללה, ראוי היה ששיטות התיעדוף יתבססו על נתונים בישראל חל בשנים האחרונות שינוי משמעותי בתשומת הלב הציבורית שניתנת לנוחות אקלימית ברחובות ובשטחים ציבוריים פתוחים, עם דגש מיוחד להפחתת עומסי חום באמצעות הצללה כיצד להבטיח נגישות אקלימית לתחבורה ציבורית?

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk0MjAwOQ==