19 במצב כזה, אין סיבה לבצע הפרדה שרירותית בין אזור הסככה לבין הדרך המובילה אליה, והמרחב כולו נתפס כיחידה אחת שיש להצל את כל חלקיה. משום כך, בחינת הנגישות האקלימית של תחנת הסעה כוללת בתוכה גם את מצב ההצללה בזמן המתנה בתחנה, לצד מצב ההצללה בדרכים המובילות אליה. 475,000־ המחקר התמקד בשלוש ערים מרכזיות בישראל: תל אביב-יפו (כ לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה), 2023 תושבים בראשית שנת תושבים), שהן 214,000־ תושבים) ובאר שבע (כ 290,000־ חיפה (כ מרכזים של תחבורה ציבורית הנבדלים אלה מאלה מבחינה גאוגרפית, 46,000־ אקלימית ותחבורתית. כמו כן נבחנו המדדים גם בעיר נתיבות (כ תושבים), המייצגת עיר קטנה והומוגנית יותר, בעלת רשת מסועפת פחות של תחבורה ציבורית. ההתמקדות בערים אלה, השונות במאפייניהן הפיזיים והתפקודיים, איפשרה לנו לבחון את המדדים בהקשרים עירוניים שונים הנבדלים אלה מאלה בפיזור המרחבי של תחנות ההסעה, בדרגת השימוש בהן, במבנה רשת הרחובות העירונית וברמת חשיפת הרחובות לקרינת השמש. ככל שעיצוב דרכי הגישה מאפשר התגוננות טובה יותר מפני עומסי חום או קור קיצוניים לאורך הדרך כולה, כך עולה מידת הנגישות האקלימית של התחנה
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk0MjAwOQ==