23 Daytime Average(מספר הנוסעים השעתי הממוצע בשעות היום , שחושב כממוצע המשוקלל של נתוני בכל תחנה )Passengers per Hour . אומנם, בשעות הבוקר המוקדמות או 19:00- ו 06:00 התיקוף בין השעות בשעות אחרי הצהריים המאוחרות בחודשים מאי-אוגוסט החשיפה לקרינת השמש אינה גורמת להכבדה משמעותית בעומס החום המורגש. עם זאת, מאחר שהאגרגציה של הנתונים במאגר של משרד התחבורה אינה ביחידות זמן של שעה אלא בטווח של כמה שעות, בחרנו לצורך חישוב הממוצע המשוקלל בטווח הזמנים הקרוב ביותר לטווח השעות שבו אנו מעוניינים 17:00-08:00( לצמצם עד למינימום את החשיפה לשמש בעונה החמה מספר הנוסעים השעתי הממוצע לערך). באותו אופן, חישבנו גם את באזור סטטיסטי בכל עיר כצירוף מספר הנוסעים השעתי בשעות היום הממוצע בשעות היום בכל התחנות הממוקמות בתוך האזור הסטטיסטי. משתנה זה מאפשר להעריך את רמות השימוש בתחבורה ציבורית ברמה שכונתית, מעבר להבנת השימוש בתחנה כזו או אחרת. . מפות צל עירוניות 3.2 מפות צל עירוניות הן מפות המתארות את רמות ההצללה במרחבים העירוניים ברזולוציה גבוהה, הנדרשת להבנת מצב ההצללה הפרטני בכל נקודה בעיר מנקודת מבטם של משתמשי הדרך הלא־ממונעים (הולכי רגל, רוכבי אופניים ועוד). מפות כאלה חייבות להתבסס על מדד כמותי שמחשב את שיעור בלימת קרינת השמש לפני פגיעתה בקרקע. שיעור בלימת הפגיעה נגזר ממיקומה של השמש בשמיים בכל שעה נתונה, מעוצמתה של קרינת השמש באותה השעה ומתכונותיו התלת־ ממדיות של המרחב העירוני (רוחב זכות הדרך, גובה המבנים וצפיפותם, צפיפות נטיעת העצים וגם גובה, שטח ההיטל והצפיפות של נוף העצים). מצב ההצללה עשוי להשתנות באופן משמעותי בעקבות שינויים מהותיים בסביבה הבנויה, כגון הריסת בניינים או הקמת בניינים ואמצעי הצללה בנויים חדשים, עקירת עצים או נטיעת עצים חדשים וצימוח מהיר של נוף עצים צעירים. כיצד להבטיח נגישות אקלימית לתחבורה ציבורית?
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk0MjAwOQ==