25 מפ"י ברזולוציה של חצי מטר לפיקסל, ועל בסיסם חושב מדד הצללה גולמי עבור כל פיקסל בכל מודל גבהים. כמו כן השתמשנו במיפוי קווי כדי לדייק 2022 המתאר של חופות העצים העירוניות שהפיק מפ"י בשנת את חישוב הקרינה הגולמית, וכך גם את מדד ההצללה, מתחת לנוף העצים. על ידי חישוב ערכי מדד ההצללה הבודדים בכל פיקסל, חישבנו למקטע רחוב (קטע רחוב התחום באורכו בין שני ממוצעערך הצללה צמתים וכולל את כל רוחב זכות הדרך). באופן עקרוני, ניתן לחשב את מדד ההצללה המרחבי לא רק לכלל זכות הדרך, כפי שעשינו במחקר זה, אלא גם לכל מדרכה בנפרד, אולם בהיעדר מיפוי מדויק של מדרכות ברוב הערים בישראל, אין זה מעשי כרגע להפיק מפות צל במדרכות בלבד. באופן גס, ניתן לתאר באופן מילולי את רמת ההצללה המתקבלת במקטעי הרחובות באופן הבא: : מחסור חריף בהצללה 0.1־ • מדד הצללה נמוך מ : מחסור משמעותי בהצללה 0.2־ ונמוך מ 0.1־ • מדד הצללה גבוה מ : קיים צורך בשיפור ההצללה 0.4־ ונמוך מ 0.2־ • מדד הצללה גבוה מ : הצללה טובה 0.6־ ונמוך מ 0.4־ • מדד הצללה גבוה מ : הצללה מצוינת 0.6־ • מדד הצללה גבוה מ נוסף על חישוב מדד ההצללה לכל מקטע רחוב, חישבנו גם מדד הצללה מרחבי ממוצע ברחובות בכל אזור סטטיסטי בעיר. שיעור ההצללה בכל אזור סטטיסטי מייצג את רמת ההצללה הממוצעת בכל שטח הרחובות הכלולים בתוך האזור הסטטיסטי, ונתון זה מאפשר לקבל מושג טוב יותר על החשיפה לעומס חום במהלך שעות היום באזורים שונים בעיר. אזור סטטיסטי שמדד ההצללה שלו גבוה הוא אזור ששוררים בו תנאי הצללה טובים ברוב שטחו, ולכן גם כזה שתחנות ההסעה הממוקמות בו יהיו בממוצע נגישות יותר מבחינה אקלימית. כיצד להבטיח נגישות אקלימית לתחבורה ציבורית?
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk0MjAwOQ==