sustainability_and_environment research_center_report-1-25

26 . מדדים לכימות הצללה בהליכה לתחנות ותיעדוף 3.3 שיפור ההצללה בהן על בסיס מפות ההצללה במקטעי רחובות, חישבנו את מדד ההצללה מטר 500 הממוצע של כל מסלולי ההליכה האפשריים שאורכם לא עולה על מטר נלקח מהמלצות משרד התחבורה 500 לכל תחנת הסעה. המרחק של במסמך הנחיות לתכנון ותפעול של תחבורה ציבורית באוטובוסים, שבו מהאוכלוסייה 80% הוצב יעד תכנוני למיקום תחנות הסעה כך ש"לפחות .)47 ,2016 מטר מן התחנה" (אסחאק ושליסלברג, 500 נמצאים פחות מ־ חישבנו את מדד ההצללה במסלולי ההליכה לתחנה באופן הבא: ) של כל מקטעי הרחובות Centrelines( • הפקנו רשת של קווי מרכז בעיר על בסיס מיפוי מקטעי הרחובות של מפות הצל. כל קו אמצע ) של SI( ברשת זו שויך למקטע רחוב בודד וקיבל את מדד ההצללה אותו מקטע רחוב. ) בנקודות Node • עבור רשת קווי המרכז חישבנו את נקודות הצומת ( החיבור בין כל קו לקו, ועל בסיס זה חישבנו את נקודת הצומת הרשתית .) St_Node הקרובה ביותר לכל תחנת הסעה ( • מדד ההצללה המרחבי הממוצע של כלל מסלולי ההליכה לכל תחנה ) חושב בשני שלבים. ראשית, מצאנו את כל מסלולי ההליכה St_SI( מטר מהצומת הרשתית הקרובה 500 ) הנמצאים במרחק של עד P( לתחנה לפי הנוסחה הבאה: הוא אוסף כל המסלולים היוצאים מנקודת הצומת הרשתית PSt_Node ) על כל j ו- i( הוא המרחק בין שתי נקודות כלשהן D_ij הקרובה לתחנה ו־ אחד מהמסלולים. • לאחר מכן חישבנו את מדד ההצללה המרחבי המשוקלל לתחנה ) שחישבנו בשלב הקודם. מדד זה P ) של כל מסלולי ההליכה ( St_SI( לוקח בחשבון את אורכו של כל מקטע במסלול כדי לחשב על פיו ערך כיצד להבטיח נגישות אקלימית לתחבורה ציבורית?

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk0MjAwOQ==