sustainability_and_environment research_center_report-1-25

28 את חשיבות שיפור מצב ההצללה באזורים 1 ל־ 0 מתאר בסולם בין הגובלים בתחנת ההסעה ביחס לשאר התחנות בעיר; החשיבות עולה ככל .1 שערך המדד קרוב יותר ל־ דרך אחת לפעול על בסיס מדד תיעדוף ההצללה בתחנות ההסעה היא לבחון בכל תחנה שמדד התיעדוף שלה גבוה את מצב ההצללה בדרכי הגישה הרגליות אליה ולפעול לשיפורו. בשיטה זו, מוקד פעולות ההצללה הוא תחנות הסעה בודדות, שלרוב ימשכו אליהן מספר רב של נוסעים. דרך חלופית להתמודד עם אתגר שיפור ההצללה מבחינה מרחבית היא לכמת את מספר כלל נוסעי התחבורה הציבורית באזור מסוים, ולהצליב אותו עם מצב ההצללה הממוצע ברחובות באותו אזור. באופן זה, לא ניתן אומנם לאתר תחנה מסוימת שיש לתעדף את שיפור ההצללה בדרכים המובילות אליה, אך אפשר לאתר אזורי מפתח בעיר שבהם נדרשת פעילות מרוכזת מדד של שיפור ההצללה בכל שטח הרחובות בהם. לצורך זה, חישבנו גם בכל האזורים הסטטיסטיים בכל עיר, תיעדוף הצללה באזור סטטיסטי מספר הנוסעים השעתי הממוצע כמכפלה של הערך המנורמל של מדד ההצללה המרחבי של 1 למספר המשלים ל־באזור הסטטיסטי . מדד זה עוזר להבליט אזורים בעיר ברחובות באזור הסטטיסטי שבהם נדרשת פעולה אינטנסיבית של תוספת הצללה, בשל שילוב בין תנאי הצללה גרועים ברחובות למספר גבוה יחסית של נוסעים בתחבורה ציבורית ההולכים בהם. סדרת חישובים זו איפשרה לנו לכמת את רמת ההצללה הממוצעת בהגעה רגלית לכל תחנה, ולהצליב נתונים אלה עם מספר הנוסעים השעתי הממוצע באותן תחנות כיצד להבטיח נגישות אקלימית לתחבורה ציבורית?

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk0MjAwOQ==