sustainability_and_environment research_center_report-1-25

39 . מדד ההצללה המשוקלל של מסלולי ההליכה לתחנה 4.2 ) מציגות הבדלים ניכרים 14-7 מפות הצל שהפקנו לארבע הערים (איורים ברמות ההצללה ברחובות בין הערים ובתוך הערים. בתל אביב-יפו, רשת הרחובות במרכז ההיסטורי של העיר מוצלת היטב ברובה הגדול, וככלל ניתן לטעון שחלק זה של העיר מייצג דוגמה להצללה מרחבית טובה מאוד, שבתוכה הולכי הרגל זוכים לתנאי הצללה טובים גם בגישה לתחבורה ציבורית. לצד זאת, אזורים מרכזיים בעיר סובלים גם ממחסור משמעותי בהצללה, והדברים ניכרים במיוחד באזור שדרת הקריה (דרך בגין), בחלקים המזרחיים של יפו וכן באזור אוניברסיטת תל אביב וגני התערוכה ("אקספו תל אביב"). המצב בתל אביב-יפו טוב יותר משלוש הערים האחרות, משום שמתקיים בליבה אזור מרכזי ורחב ידיים שהרחובות בו מוצלים באופן יחסי. בשלוש הערים האחרות שניתחנו המצב גרוע בהרבה. בחיפה קיים אומנם ריכוז של רחובות מוצלים בשכונת הדר ובשיפוליה, אבל רשת הרחובות העירונית סובלת ברוב חלקיה ממחסור משמעותי ואפילו חריף בהצללה, בייחוד בדרכים הראשיות. המצב גרוע אף יותר בבאר שבע ובנתיבות, שם אפשר לקבוע שרשת הרחובות סובלת כמעט כולה ממחסור חריף בהצללה. המצב בתל אביב-יפו טוב יותר משלוש הערים האחרות, משום שמתקיים בליבה אזור מרכזי ורחב ידיים שהרחובות בו מוצלים באופן יחסי. בשלוש הערים האחרות שניתחנו המצב גרוע בהרבה כיצד להבטיח נגישות אקלימית לתחבורה ציבורית?

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk0MjAwOQ==