sustainability_and_environment research_center_report-1-25

48 מצב ההצללה ברשת הרחובות בא לידי ביטוי גם במפות המציגות את מדד ההצללה המשוקלל של מסלולי ההליכה לכל תחנות ההסעה בתחומיהן ). מפות אלה חושפות גם מוקדים של שימוש בתחבורה 18-15 (איורים ציבורית, רובם ככולם סובלים ממחסור משמעותי ואף חריף בהצללה בנתיבי ההליכה אליהם, גם בתל אביב-יפו. הסיבה לכך היא שבכל אחת מהערים, תחנות ההסעה שמושכות אליהן את המספר הרב ביותר של נוסעים בשעות היום ממוקמות לצד תחנות רכבת, ולרוב רשת הרחובות המובילה לתחנת הרכבת מוצלת במידה מועטה. בתל אביב-יפו הדברים ניכרים בתחנות ההסעה הצמודות לכל ארבע תחנות הרכבת בעיר (האוניברסיטה, סבידור, השלום וההגנה); הגישה הרגלית לתחנות ההסעה הסמוכות לתחנת ההגנה טובה מעט יותר (מדד לערך) ביחס למצב באזור תחנות הרכבת האחרות. בחיפה 0.2 הצללה של ניכר מצב דומה של מחסור משמעותי בהצללה בגישה לתחנות ההסעה לצד תחנות חוף הכרמל, בת גלים ומרכזית המפרץ, בעוד הגישה הרגלית לתחנות ההסעה ליד תחנת מרכז השמונה, הסמוכה לשכונת הדר, מוצלת לערך). מחסור משמעותי ניכר גם בגישה 0.2 מעט יותר (מדד הצללה של לריכוזי תחנות הסעה מקומיים יותר, כמו בסביבת אזור התעסוקה בפארק מת"ם וליד מרכז הקניות הגרנד קניון. בבאר שבע מתקיים מצב דומה בגישה לתחנות ההסעה בסמוך לתחנת רכבת מרכז ולתחנת האוטובוסים המרכזית, הגם שבאופן כללי ניתן לומר שתנאי ההצללה הגרועים ברחובות העיר גורמים לכך שהגישה הרגלית לרוב תחנות ההסעה בעיר היא בתנאים של מחסור משמעותי או חריף בהצללה. בנתיבות ניכר מצב דומה – תחנת ההסעה הסמוכה לתחנת הרכבת היא זו שבה נרשם מספר הנוסעים השעתי הממוצע הגבוה ביותר. שתי תחנות הסעה משמעותיות נוספות, שגם הגישה אליהן בלתי מוצלת במובהק, הן בשדרות ירושלים סמוך לבניין העירייה וברחוב בעלי המלאכה במרכז אזור התעשייה הוותיק של העיר. כיצד להבטיח נגישות אקלימית לתחבורה ציבורית?

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk0MjAwOQ==