sustainability_and_environment research_center_report-1-25

53 . תיעדוף הצללה בתחנות הסעה 4.3 ) חשף 22-19 חישוב מדד תיעדוף ההצללה בתחנות ההסעה (איורים בכל עיר תחנות הסעה בודדות או מקבצים של תחנות הסעה שנכון היה להתמקד בשיפור מצב ההצללה באזור המוביל אליהן, כשקלול של מצב ההצללה הממוצע באותו אזור ושל מידת השימוש בתחנות. בניתוח זה בולטות תחנות ההסעה הסמוכות לכל תחנות הרכבת בכל הערים. לצידן, בולט גם מספר קטן של תחנות בעלות חשיבות מקומית בתוך העיר. בתל אביב-יפו מבליט המדד גם מספר תחנות הסעה לאורך דרך בגין, בשני מוקדים בדרך נמיר, בדיזנגוף סנטר, סמוך למגדל שלום וסמוך לתחנה המרכזית החדשה. בחיפה בולט מספר גדול יחסית של תחנות הסעה מקומיות שמדד תיעדוף ההצללה שלהן גבוה, מעבר לתחנות הסמוכות לתחנות הרכבת, תחנות הגרנד קניון ופארק מת"ם: בשדרות המגינים, לאורך רחוב החלוץ והמשכו ברחוב יל"ג (הדר הכרמל), סמוך לגשר פז, סמוך למרכז חורב, סמוך למרכז זיו ובאוניברסיטת חיפה. לעומת זאת, בבאר שבע ניכר שריכוז תחנות ההסעה שתיעדוף ההצללה שלהן גבוה מרוכזות סמוך לתחנת רכבת מרכז ולתחנה המרכזית ועד לשוק העירוני. בדרגת תיעדוף נמוכה יותר, אך עדיין בולטת יחסית לשאר העיר, ניצבות גם תחנות ההסעה על שדרות רגר בסמוך לבית החולים סורוקה (אם כי באזור זה ניטעו לאחרונה עצי רחוב והוקמו מצללות רציפות שעשויים לשפר את מצב ההצללה בדרך לבית החולים בעתיד). בנתיבות, תיעדוף הצללה גבוה חושב בכל התחנות שיש בהן מספרים גבוהים יחסית של נוסעים היוצאים מהן (תחנת הרכבת, סמוך לעירייה וברחוב המרכזי של אזור התעשייה הישן). בכל עיר תחנות הסעה בודדות או מקבצים של תחנות הסעה שנכון היה להתמקד בשיפור מצב ההצללה באזור המוביל אליהן, כשקלול של מצב ההצללה הממוצע באותו אזור ושל מידת השימוש בתחנות כיצד להבטיח נגישות אקלימית לתחבורה ציבורית?

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk0MjAwOQ==