sustainability_and_environment research_center_report-1-25

69 יתרונות סביבתיים רבים כגון צמצום בזיהום אוויר, בפליטת פחמן, בצריכת דלק, בפקקי תנועה ובתאונות דרכים. נתוני מאגר תיקוף הנסיעות מאפשר לקבוע כי השימוש בתחבורה הציבורית בכל ארבע הערים שבחנו כמעט שאינו מושפע משינויים עונתיים, ובכל מקרה אין עדות לכך שבשל חשיפה מוגברת לחום יורד מספר הנוסעים בתחבורה הציבורית. למעשה, מניתוח נתוני המאגר עולה כי שעות היום בחודשים החמים, שהן שעות של שיא בחשיפה לעומס חום, הן השעות שבהן השימוש בתחבורה ציבורית הוא הגבוה ביותר. אין פירושו של דבר שהנוסעים אדישים לחשיפה לעומס החום, אלא שהביקוש שלהם לשימוש בתחבורה הציבורית קשיח דיו כדי שלא יקטן בשל עלייה בעומס החום. דווקא משום שמדובר ב"קהל שבוי" שחייב להשתמש בתחבורה הציבורית בשעות שיא של עומסי חום, יש צורך מובהק יותר לספק לקהל זה תנאים שימתנו את עומס החום שאליו הוא נחשף. ניתוח נתוני התיקוף העלה עוד כי בכל הערים שבחנו מספר הנוסעים מתחנות הסעה הסמוכות לתחנות הרכבת בעיר גבוה בהרבה משאר חלקי העיר, גם בהשוואה לתחנות הסעה הסמוכות למרכזים עירוניים אחרים שאין לצידם תחנת רכבת. מצד אחד, עובדה זו מעידה על חשיבותה של תשתית הרכבת בכל אחת מהערים ועל השפעתה המרכזית גם על תנועת הולכי הרגל בעיר. מן הצד האחר, יש בכך כדי להאפיל במידה מסוימת על תיעדוף פעולות הצללה הרחוקות מתחנות הרכבת, גם במצבים שבהם תחנות ההסעה באזורים אלה מושכות מספר גדול יחסית של נוסעים בקנה מידה מקומי. נתוני מאגר תיקוף הנסיעות מאפשר לקבוע כי השימוש בתחבורה הציבורית בכל ארבע הערים שבחנו כמעט שאינו מושפע משינויים עונתיים, ובכל מקרה אין עדות לכך שבשל חשיפה מוגברת לחום יורד מספר הנוסעים בתחבורה הציבורית כיצד להבטיח נגישות אקלימית לתחבורה ציבורית?

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk0MjAwOQ==