75 בזמני שיא ושפל של נסיעה בערים שונות, ומן הצד האחר להסיק כי רוב הנסיעות בתחבורה הציבורית העירונית מתקיימות לאורך כל שעות היום. מסקנה זו מדגישה במיוחד את הצורך בהבטחת הצללה מרחבית בדרכים הרגליות לתחנות ההסעה. למדדים שהצגנו בעבודה זו כמה יתרונות בתיעדוף פעולות הצללה עירוניות: • המדדים מאפשרים לאתר על בסיס נתונים כמותיים ברזולוציה גבוהה מספר מצומצם יחסית של אתרים שבהם הנגישות האקלימית לתחנות ההסעה נמוכה במיוחד. באופן זה, המדדים מאפשרים לכוון משאבים למקומות שבהם השפעתם על הציבור תהיה הגדולה ביותר ולהביא לתוצאה היעילה ביותר, תוך ניצול מיטבי של המשאבים העומדים לרשות הרשות המקומית. • מדד תיעדוף ההצללה בתחנות ההסעה מאפשר למקד את מאמצי שיפור ההצללה במספר מצומצם יחסית של רחובות המובילים לתחנות הסעה מרכזיות כאתרים בעדיפות ראשונה לפעולה, וכך לקדם שינוי חיובי בתוך זמן קצר ובמשאבים מצומצמים יחסית. • מדד תיעדוף ההצללה על פי אזורים סטטיסטיים מאפשר למקד את מאמצי השיפור במרקמים עירוניים נרחבים, שבהם רמת ההצללה הממוצעת ברחובות נמוכה אך עוברים בהם משתמשי תחבורה ציבורית רבים יחסית. טבען של פעולות כאלה הוא שהן נפרסות לאורך זמן רב יותר מאשר פעולות לאורך רחובות בודדים, אולם ערכן המצטבר רב יותר, משום שהן משפרות את מצב ההצללה בעיר ברמה אזורית ולא רק ברמה מקומית. • השימוש במדדים הכמותיים חושף הבדלים ניכרים בין הערים ובתוך הערים, הן במספר הנוסעים מתחנות הסעה שונות בעיר והן בתנאי ההצללה בגישה לתחנות. הבדלים אלה מדגישים את חשיבות המיפוי הפרטני של תנאי ההצללה ושל מספרי הנוסעים בכל עיר לפני שיוחלט על פעולות לתוספת הצללה במרחב העירוני. כיצד להבטיח נגישות אקלימית לתחבורה ציבורית?
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk0MjAwOQ==