32 .)Davids & Thaler, 2021; Vollstedt et al., 2021 מפני אירועי הצפות ( ) מראה כי השימוש בכלים 2021( Thaler ו־ Davids אלא שמחקרם של חכמים יעיל בקרב ציבור בעל מודעות גבוהה שכבר מתעניין, וכי כלים אלו אינם מצליחים לגייס קהלים חדשים ולעורר בהם עניין. באופן דומה, צוות ניהול מצבי חירום בעיריית ניו יורק השיק מגוון פלטפורמות לחינוך הציבור לגבי הסכנות הכרוכות בשינויי האקלים והדרכים למיגור הנזקים. )Hazard Mitigation Plan( תוכנית מיגור הסיכוניםאחת הפלטפורמות נועדה לחינוך התושבים ולהגברת מודעותם לסכנות האקלימיות החזויות .)Comprehensive Waterfront Plan, 2021 לעיר ניו יורק ( דרך נוספת להגברת המודעות ולחינוך הציבור היא באמצעות ניהול , יזמה הולנד מסע הסברה 2003 קמפיינים וסמינרים חינוכיים. בשנת חינוכי להגברת מודעות הציבור בנוגע לסכנת ההצפות שאורבת למדינה משינויי האקלים. במסע ההסברה הוצגו לציבור גם כלים שעשויים לסייע Kazmierczak & בידם להתמודד עם אירועי הצפות ולמגר נזקים ( ). באופן דומה, העיר לה פאס שבמקסיקו יזמה סמינרים Carter, 2010 חינוכיים והפיצה עלונים להגברת המודעות בקרב תושבי העיר בנוגע .)Ivanova et al., 2018 לסביבה בהקשרים של שינויי האקלים ( הספרות מציעה עוד אמצעים שמתאפיינים בהיותם עולים מהשטח כלפי מעלה, בניגוד לאמצעים שתוארו קודם לכן, המתאפיינים בהיותם נובעים מן הכיוון הנגדי – מלמעלה כלפי מטה. העיר קיטו שבאקוודור גייסה אמצעים שמערבים את הציבור בתהליכי גיבושן ויישומן של תוכניות ההיערכות. לדוגמה, הענקת אפשרות לאוכלוסיות המקומיות, בדגש על אוכלוסיות עניות, להגיש הצעות לתוכניות היערכות שמותאמות לצורכיהן, .)Chu et al., 2016 ואף להשתתף בהוצאתן לפועל של התוכניות וביישומן ( אמצעים המושתתים על גישה זו של "מלמטה למעלה" יעילים בהגברת מודעותן של קהילות למשברים וכן בהגברת מודעותן לחשיבות המעורבות הפעילה שלהן בעיצוב מסמכי המדיניות בדרך שעונה על צורכיהן, זאת לצד יעילותם של אמצעים אלו בהגברת מעורבותן של הקהילות בשלב היישום וההטמעה. לפיכך נראה כי אמצעים בגישה זו תורמים להצלחתו .)Jones & Preston, 2011 ולייעולו של תהליך ההיערכות והאדפטציה ( חוסן עירוני וצדק חברתי: קבוצות חברתיות ואתניות בעיר מעורבת – המקרה של חיפה
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk0MjAwOQ==