58 חוסן עירוני וצדק חברתי: קבוצות חברתיות ואתניות בעיר מעורבת – המקרה של חיפה ). שיתוף 2 "שסיפקו את המסגרת הכללית וליוו אותנו לאורך הדרך" (שם, הפעולה היה גם בין אגפים בתוך העירייה, כשכל צוות אחראי על תחום מסוים בתוכנית. התוכנית אף מציינת נציגים מארגונים חיצוניים, כגון אוניברסיטאות וארגונים אזרחיים (שם, שם), אך אין אזכור לגבי החלק שבו היו שותפים. על פי התוכנית, נקטה העירייה כמה צעדים לשיתוף הציבור: "מתוך רצון להבין כיצד תושבי חיפה חווים את שינויי האקלים והסכנות הטמונות בהם, ומה עמדתם בנוגע לדרכי ההתמודדות הרצויות, שותפו התושבים פעמיים .)26 לאורך הכנת התוכנית" (שם, לגבי הפלטפורמה העיקרית ליצירת הקשר עם התושבים ולקבלת תגובותיהם, נכתב בדוח כי "[הבמה האינטרנטית] 'תובנות חיפה' ). סוג זה 27 מאפשרת הצגת חומר וקבלת תגובות מהקהל הרחב" (שם, של שיתוף הציבור נעשה בשתי פעימות – הראשונה לצורך "חשיפת תהליך ). על 26 הכנת התוכנית", והשנייה עסקה "בתוצרי התוכנית עצמה" (שם, 74 גולשים ביקרו באתר "תובנות חיפה", אלא שרק 679 פי נתוני התוכנית, .)46 מהמבקרים בחרו להגיב לטיוטת התוכנית שפורסמה (שם, הדרך שהעירייה בחרה לשתף את הציבור ולקבל את חוות דעתו לא זו ), אלא שהיא אף מדירה 9% בלבד שזכתה לשיעור זעום של תגובות (כ־ קבוצות אוכלוסייה שאין להן גישה לאמצעי טכנולוגיה, אם מסיבות הלכתיות ואם מסיבות אחרות, לצד אוכלוסיות שיש להן חסם שפתי, וכך נמנע מהן להביא את קולן ללב התוכנית. וכפי שנכתב בתוכנית עצמה: "קיים קושי ליצור קשר עם עולים חדשים בשל מכשול השפה ובשל העדר נגישות לאמצעים טכנולוגיים, כגון אינטרנט וטלפון. גם האוכלוסייה החרדית דורשת אמצעים מיוחדים ליצירת קשר. למרות שאגף בטחון משתמש באמצעים מגוונים ומתקדמים ליצירת קשר עם האוכלוסייה, מהאוכלוסיות 30% עדיין קיימת הערכה שיש קושי ביצירת קשר עם כ־ .)18 במצוקה בעתות חירום" (שם, עיקרי ההתייחסויות שעלו מכלל התגובות באתר מבטאים סוגיות ייחודיות הרחוקות מאלה החברתיות הקשורות בהתמודדות ובחוסן עירוני:
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk0MjAwOQ==